شناسه خبر : 13591

فروش بیمه نامه در نیمه دوم سال افزایش بیشتری دارد

فروش بیمه نامه در نیمه دوم سال افزایش بیشتری دارد

مدیرکل بیمه ایران استان مرکزی گفت: صنعت بیمه یکی از بازوان دولت در حوزه اقتصاد است و سبب افزایش ضریب امنیت در این حوزه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، کیومرث فتح‌اله پور به مناسبت سالروز تاسیس بیمه ایران، اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون در جهت توسعه شبکه فروش در استان، میزان پرتفوی در نیمه نخست سال جاری نسبت به ۶ ماهه دوم سال ۹۶ حدود ۱۱۵ درصد و تعداد نماینده‌های بیمه ۴۲ درصد افزایش داشته است، همچنین میزان خسارت پرداختی در  سال جاری ٧٤میلیارد تومان در قالب ۱۴ هزار پرونده بوده است.

وی با اشاره به فعالیت این بیمه در سطح روستاها و آغاز فعالیت بیمه ایران در استان مرکزی از سال ۱۳۳۰ افزود: فعالیت بیمه ایران در سطح روستاها نیز گسترده شده، در مجموع ۲۳۴ نمایندگی و پنج شعبه اداری(اراک، ساوه، خمین، محلات و دلیجان) در سطح استان فعالیت دارند.

فتح‌اله پور با بیان اینکه حق بیمه در سال جاری در استان ۳۷ درصد رشد داشته که نسبت به میانگین کشوری دو درصد بالاتر بوده است، تصریح کرد: جذب حق بیمه ۵۹ درصدی در رشته آتش سوزی، جذب ۵۱ درصدی در بیمه عمر، جذب ۵۴ درصدی در بیمه ثالث، جذب ۴۹ درصدی بیمه بدنه و جذب ۳۵ درصدی حق بیمه مسئولیت سبب افزایش حق بیمه در استان نسبت به میانگین کشوری شده است. مانده عملیات بیمه گری در شش ماهه سال جاری ٣٦درصد  نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بررسی آمار عملکرد بین استان ها، استان مرکزی با توجه به اقدامات صورت گرفته رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بیمه ایران استان مرکزی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای شیوع ویروس کرونا، گفت: از آغاز شیوع ویروس در کشور، تمامی پروتکل های بهداشتی در این مرکز رعایت شده، با توجه به شرایط پیش آمده اغلب بیمه نامه ها به صورت دیجیتالی صادر و مراحل کار بدون حضور فیزیکی انجام می‌شود. بیماری کرونا به طور کل بر اقتصاد و به تبع آن صنعت بیمه تاثیرگذار بوده چراکه با تعطیلی یک واحد، صدور بیمه نامه نیز مختل خواهد شد که البته با بسترسازی می‌توان از خسارات و تبعات احتمالی پیشگیری کرد.

فتح‌اله پور خاطرنشان کرد: تمامی هزینه های بیمارستانی و مراکز درمانی و کلینیک ها و آزمایشگاه‌ها تقریبا به روز و مطالبات پنج ماهه این مراکز به طور کامل تسویه و پرداخت شده است.

وی با اشاره به تعداد بیمه نامه های صادر شده در سال جاری بیان کرد: در ۶ ماهه سال جاری حدودا ۶۴۸ هزار و ۶۵۱ بیمه نامه در سطح استان مرکزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۰ هزار بیمه نامه افزایش یافته است، معمولا فروش بیمه نامه در نیمه دوم سال افزایش بیشتری نسبت به نیمه اول دارد که البته سال قبل به سبب شیوع ویروس کرونا شاهد رشد کمتری در نیمه دوم سال بودیم اما در سال جاری این آمار تا حدودی جبران شده است.

مدیرکل بیمه ایران استان مرکزی در خصوص اعتمادسازی میان مردم نسبت به بیمه، ادامه داد: انجام برخی اقدامات به موقع از جمله ارائه خدمت به موقع و پرداخت خسارت به موقع می‌تواند در جهت افزایش اعتماد عمومی تاثیر بالایی داشته باشد که بیمه ایران در این راستا عملکرد مثبتی داشته است.

فتح‌اله پور افزود: در جهت نهادینه کردن فرهنگ بیمه در سطح کشور، باید تبلیغات در سطح گسترده انجام شود، از طرفی لازم است آموزش از سطح مدارس برای دانش آموزان آغاز و صنعت بیمه از همان ابتدا برای آنها معرفی شود در این صورت این اقدام  گاها می‌تواند در آینده شغلی افراد نیز تاثیر بالایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی هزینه های بیهوده بسیاری را در طول زندگی صرف می‌کنند اما حاضر نیستند در زمینه بیمه برای زندگی و دارایی خود هزینه کنند و تا زمانی که مشکلی پیش نیاید نیازسنجی در خصوص بیمه انجام نمی‌شود. در این شرایط فرهنگ سازی می‌تواند استفاده از بیمه و اثرات مثبت آن در زندگی روزمره را برای مردم آشکارتر سازد. متاسفانه عدم آگاهی منتج به عدم استفاده از بیمه می‌شود.

 

ارسال نظر