شناسه خبر : 13588

دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه‌ای برای واحدهای آسیب دیده از کرونا اصلاح و ابلاغ شد

دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه‌ای برای واحدهای آسیب دیده از کرونا اصلاح و ابلاغ شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن اعلام خبر اصلاح و ابلاغ دستورالعمل طرح مشوق بیمه‌ای، اعلام کرد: بر همین اساس پرداخت حق بیمه کارگران به مدت دو سال از طرف دولت در طرح مشوق‌های بیمه‌ای به حساب کارفرما واریز می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، «عماد تشکری» در این باره گفت: به منظور تحرک بخشی بیشتر و ایجاد رونق در بازار کار و کاهش اثرات منفی بیماری کرونا بر بنگاه‌های اقتصادی، دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه‌ای اصلاح و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس کارفرمایان کلیه کارگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی که نسبت به بکارگماری نیروی کار جدید از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر اقدام کنند، وجه حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری(جمعاً به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) مربوط به نیروی کار جدید جذب شده حداکثر تا دو سال، ماهانه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می‌شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شرایط احراز نیروی کار جدید را داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در کلیه رشته های تحصیلی، حداکثر ۳۸سال سن(مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود)، حداکثر سابقه تامین اجتماعی متقاضی از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد عنوان کرد.

وی داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگاهی را از جمله شرایط برخورداری کارفرمایان از طرح مشوق بیمه‌ای برشمرد و از جمله ویژگی‌های طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایان را محدودیت ظرفیت پذیرش نیروی کار جدید بیان کرد.

این مسئول افزود: پرداخت وجه مشوق از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مستقیماً به حساب کارفرما، امکان بهره مندی واحدهای آسیب دیده از کرونا از طرح (حتی با بکارگیری مجدد نیروی بیکار شده قبلی)، امکان بهره مندی کارگاه های جدید التاسیس، امکان استفاده از بیمه بیکاری برای افراد جذب شده در قالب طرح در صورت بیکار شدن از دیگر مزایای طرح فوق است.

تشکری در پایان نیز خاطرنشان کرد: متقاضیان و کارفرمایان جهت استفاده از این طرح با واحد اشتغال اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانها محل سکونت خود تماس حاصل کنند.

 

ارسال نظر