شناسه خبر : 13447

تعرفه پزشکی از سوی بیمه تامین اجتماعی کاهش یافته است

تعرفه پزشکی از سوی بیمه تامین اجتماعی کاهش یافته است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اختلاف بین بیمه تامین اجتماعی و رادیولوژیست های استان از سال ۹۶ آغاز شده بیمه تعرفه رادیولوژیست ها در سالجاری همانند سال ۹۳ محاسبه می کنند که مورد اقبال این بخش قرار نگرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه نوروزیان، افزود: این درحالی است که رادیولوژیست استان با این رویه و کاهش قرار داد و عقب گرد به سه سال قبل به این نتیجه می رسد که اگر پول آزاد از بیمار بگیرند هم به نفع بیمار و هم به نفع رادیولوژیست ها بوده لذا ازاین قرار داد استقبال نمی کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه ها درطول سال بطور مرتب شاهد افزایش قیمت ها هستیم ولی تعرفه های پزشکی سالی یکبار تغییر می کند از همین بخش رادیولوژی کارشان با دلار هماهنگ است زیرا خرید دستگاه و تجهیزات آنها دلاری تامین می شود.

 وی، با بیان اینکه دراین زمینه مشکلات پزشکان زیاد بوده، یاد آورشد: یکی از دیگر ازمشکلات بین بیمه تامین اجتماعی و رادیولوژیست کم کردن هزینه و کسورات بوده که مورد اقبال قرار نگرفته و هنوز به توافق نرسیده اند.

آماده قرار داد با رادیولوژیست ها هستیم

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان پیشتر گفته بود با توجه به نیاز بیمه شدگان به این خدمات ،کماکان آمادگی خود را برای عقد قرارداد با همه رادیولوژیست های هرمزگان اعلام می‌کنیم تا مشکل نیمی از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری این استان حل شود.

مریم امیری افزود: از حدود ۲ سال قبل که رادیولوژیست های هرمزگان قرارداد خود را به صورت یکطرفه با این سازمان قطع کردند، این مشکل بوجود آمده و هجمه مردم به بیمارستان با توجه به شرایط کرونایی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که در آن زمان همه مطالبه های آنان از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و صفر شده بود و هم اکنون ۸۸۴ هزار و ۷۲۲ بیمه شده تأمین اجتماعی این استان برای دریافت خدمات رادیولوژی از بخش خصوصی با مشکل روبه رو هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: تعداد مراکز رادیولوژی خصوصی در سطح استان محدود است و همین مساله برای  بیمه شدگان تأمین اجتماعی در این استان مشکل ساز شده است.

امیری اضافه کرد: برای رفع این مساله نشست های مختلفی با رادیولوژیست های این استان برگزار شده و مدتی پیش نیز ۲ نشست برگزار شد که یک نشست به ریاست رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان در محل آن سازمان و با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سازمان نظام پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، نماینده بیمه های پایه و تکمیلی برگزار شد.

وی یاد آور شد: نشست دیگر در محل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با حضور سازمان نظام پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، نماینده بیمه سلامت، بیمه های تکمیلی و رئیس انجمن رادیولوژیست ها برگزار شد که در هر ۲ نشست برای عقد قرارداد با رادیولوژیست ها اعلام آمادگی شد.

 

ارسال نظر