اختصاصی چابک آنلاین؛

بیشتر دارندگان خودروهای گران‌قیمت بیمه نامه بدنه تهیه می‌کنند

بیشتر دارندگان خودروهای گران‌قیمت بیمه نامه بدنه تهیه می‌کنند

مدیر اتومبیل شرکت بیمه تعاون، اظهار کرد که افزایش چشمگیر قیمت قطعات و هزینه‌های بازسازی خودرو و حق بیمه‌های رقابتی ضریب خسارت بیمه بدنه را بالا برده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "مصطفی زحمتی پاک"، درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بااشاره به ماهیت اجباری بودن بیمه نامه شخص ثالث، گفت: ماده 8 قانون بیمه شخص ثالث از بیمه نامه بدنه اتومبیل حمایت می کند و می گوید به سود مالک خودروی نامتعارف است که بیمه نامه بدنه تهیه کند زیرا یک قسمت از خسارت برعهده دارنده است.

وی، اذعان داشت که در دوسال اخیر ضریب خسارت بیمه بدنه اتومبیل به شدت بالارفته و این به دلیل حق بیمه های رقابتی و افزایش چشمگیر قطعات و هزینه های بازسازی خودرو است

مدیر اتومبیل شرکت بیمه تعاون،گفت:حدود 40 درصد قیمت خودروها در کشور افزایش یافته و همین 40 درصد گران شدن با نرخ ثابت یعنی رشدی برای بیمه نامه بدنه ، ولی درواقع این رشد از نظر رشد بیمه ای واقعی نیست.

مدیر اتومبیل شرکت بیمه تعاون، وضعیت اقتصادی مردم را یکی از علت‌های رغبت کم به سمت خرید بیمه نامه بدنه اتومبیل، با وجود قیمت های رقابتی دانست و گفت: به هر حال بیمه نامه بدنه اتومبیل، یک بیمه نامه اختیاری است و مردم هر چقدر که شرایط اقتصادی سخت تر باشد سعی می کنندتنها بیمه نامه شخص ثالث را خریداری کنند.

زحمتی پاک، خاطرنشان کرد که در حال حاضر بیشتر دارندگان خودروهای گران‌قیمت بیمه نامه بدنه اتومبیل را تهیه می کنند و شرایط اقتصادی موجود این مساله را شدت داده است.

وی، نکته جالب توجه را این دانست که بیشتر بیمه گذاران بزرگ که تعداد زیادی خودرو دارند ، موردی که در بیمه بدنه اتومبیل در نظر می گیرند  پوشش نوسان قیمت است.

به اعتقاد وی، بیشتر مردم با بیمه نامه شخص ثالث و بدنه آشنا بوده وشاید عدم استقبال به دلیل وضعیت اقتصادی و دوم اینکه اهمیت موضوع برای مردم ملموس نبوده است .

مدیر اتومبیل شرکت بیمه تعاون، در خصوص نرخ حق بیمه بدنه اتومبیل، گفت:در شرکت های بیمه نرخ به شدت رقابتی است یعنی بسیاری از شرکت ها در نقطه سربه سر حق بیمه را اعلام می کنند که  دلایل فنی خودش را دارد.

وی، توضیح داد:  از نظر شرکت بیمه ،رقابت نزولی و به سمت نقطه سر به سر است، درواقع ضریب خسارت بیمه بدنه اتومبیل در دو سال اخیر خیلی خود را نشان داده و حتی یک چالش در حوزه خودرو است

زحمتی پاک، اذعان داشت که وجود نرخ های رقابتی برای بیمه بدنه خودرو،نشان می دهد که شرکت های بیمه ای به شدت به دنبال جدب پرتفو هستند.

 

ارسال نظر