شناسه خبر : 13394

برگزاری نخستین نشست هیات موسس بازار متشکل بیمه

برگزاری نخستین نشست هیات موسس بازار متشکل بیمه

نخستین نشست هیات موسس بازار متشکل بیمه با هدف بررسی مزایا و چالش‌های پیش‌روی ایده تشکیل بازار متشکل بیمه و چگونگی تهیه و تنظیم پیش‌نیازهای تاسیس آن امروز در بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در این نشست هیات موسس بازار متشکل بیمه که با حضور اعضای این هیأت در بیمه مرکزی برگزار شد حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود درباره مزایا و چالش‌های پیش‌روی ایده تشکیل بازار متشکل بیمه و چگونگی تهیه و تنظیم پیش‌نیازهای تاسیس آن پرداختند.
همچنین در این جلسه اهداف تاسیس بازار متشکل بیمه‌ کاهش عدم تقارن اطلاعات و هزینه‌های مبادله، افزایش شفافیت، ارتقای رقابت، انسجام‌بخشی و روزآمدسازی ساختاری و کمک به تقویت نرخ‌گذاری کارا و حرفه‌ای و منصفانه حق بیمه‌ در ریسک‌های دارای واگذاری اتکائی در بازار بیمه کشور و همچنین دستیابی به شرایط عمومی و خصوصی حرفه‌ای قبول ریسک بر اساس اصول قابل قبول بین‌المللی مطرح شد.
بنابر این گزارش مقرر شد با عنایت به اینکه اداره کردن بازار متشکل بیمه در قالب یک موسسه خصوصی دارای شخصیت حقوقی مستقل انجام خواهد شد، پیش‌نویس اساسنامه، برنامه کسب و کار (توجیه فنی و اقتصادی و ...) و الزامات مقرراتی تاسیس و فعالیت موسسه مذکور توسط دبیرخانه هیات موسس تهیه و برای بررسی در جلسات بعدی هیات ارائه شود.
گفتنی است، مینا صدیق نوحی، پرویزخسروشاهی، علی‌ جهانگیری، مسعود حجاریان، سید محمد مهدی علوی، علی ضیائی، غلامعلی غلامی، کامبیز پیکارجو، یونس مظلومی، علی اسماعیلی پور، حسن رضاعباسیان فر، محسن قره‌خانی و خلیل ارجمندی با حکم رئیس کل بیمه مرکزی به عنوان اعضای هیات موسس بازار متشکل بیمه منصوب شدند.

 

ارسال نظر