شناسه خبر : 13390

ورزشکاران چهارمحال و بختیاری از بیمه ورزشی استقبال نمی‌کنند

ورزشکاران چهارمحال و بختیاری از بیمه ورزشی استقبال نمی‌کنند

رئیس هیئت پزشکی ورزشی چهارمحال و بختیاری گفت: ناآگاهی ورزشکاران از امکانات و خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی موجب عدم استفاده آن‌ها از این خدمات و امکانات می‌شود و این مشکل بزرگی در ورزش استان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، فرامرز شاهین در شهرکرد، با تاکید بر لزوم اطلاع ورزشکاران از خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی، اظهار داشت: ناآگاهی ورزشکاران از امکانات و خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی موجب عدم استفاده آن‌ها از این خدمات و امکانات می‌شود و این مشکل بزرگی در ورزش استان است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران استان از مراحل مختلف مراجعه به فدراسیون پزشکی ورزشی اطلاع زیادی ندارند، افزود: ورزشکاران به دلیل بی‌اطلاعی از امکان حمایت هیئت در خارج از استان به پزشکانی مراجعه می‌کنند که از لحاظ مسافت نزدیکتر هستند اما ممکن است کار درمان آن‌ها به خوبی انجام نشده یا آسیب به‌درستی تشخیص داده نشود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اکثریت ورزشکاران استان به پزشکان اصفهان مراجعه می‌کنند، عنوان داشت: ورزشکارانی که در حین ورزش دچار آسیب می‌شوند، امکان انتخاب پزشک معالج خود در استان را دارند و در خارج از استان نیز هیئت از آن‌ها حمایت می‌کند.

شاهین گفت: ورزشکاران می‌توانند با ارائه فاکتور وسایل عمل‌های جراحی، بخشی از هزینه عمل را دریافت و از تبحر پزشکان حاذق فدراسیون پزشکی ورزشی در تهران نیز استفاده کنند، اما حتی ورزشکاران آگاه از این امور هم به دلیل مسافت طولانی تمایلی به استفاده از این امکان ندارند.

وی بیان داشت: آسیب به ورزشکاران و عدم درمان مطلوب آن می‌تواند در روند موفقیت آن‌ها خلل وارد و موجب تضعیف روحیه‌شان شود که این موضوع نیاز به جلسات متعدد مشاوره و هزینه در این بخش دارد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آسیب و عدم درمان مطلوب می‌تواند سبب فاصله گرفتن ورزشکار از دنیای ورزش به ویژه ورزش قهرمانی شود، عنوان داشت: پیش از همه‌گیری بیماری کرونا ثبت‌نام آنلاین در سایت http://Www.ifsm.ir برای دریافت یا تمدید مدت اعتبار کارت کمیته خدمات درمانی(کارت بیمه) آغاز شد اما با وجود آنلاین بودن و بدون نیاز به حضور فیزیکی، ورزشکاران استان اقبالی به استفاده از آن نشان ندادند.

وی با اشاره به عدم برگزاری مسابقات در وضعیت قرمز چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: ورزشکاران بسیاری از رشته‌های ورزشی حتی برای تمرین حضور نیافتند و فقط مسابقات فوتبال به دلیل فضای باز باشگاه و زمین چمن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، تکمیل فرم‌های خوداظهاری، پایش سلامتی، تب‌سنجی و عدم حضور تعداد زیاد در رختکن‌ها پیش از قرمز شدن وضعیت استان برگزار شد اما از مدتی قبل از وضعیت قرمز هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده است.

شاهین با اشاره به نظارت بر باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: در زمان بازگشایی باشگاه‌ها اخذ مجوز از ورزش و جوانان، ارائه کد رهگیری از دانشگاه علوم پزشکی و تائیدیه هیئت پزشکی ورزشی الزامی بود و هیچ تخلفی در استان نداشتیم.

 

ارسال نظر