شناسه خبر : 13383

امور بیمه‌ای شرکت‌های خراسان شمالی در بیرون استان انجام می‌شود

امور بیمه‌ای شرکت‌های خراسان شمالی در بیرون استان انجام می‌شود

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی گفت: برخی از ادارات، صنایع بزرگ و شهرداری‌های استان پول‌های بیمه‌ای را در سایر استان‌ها هزینه می‌کنندکه این امر مورد انتقاد استاندار هم است.

به گزارش چابک آنلاین، مهران ساری اظهار داشت: واحدهای صنعتی بزرگ استان همچون پتروشیمی، فولاد اسفراین و سیمان بجنورد امور مربوط به بیمه را در خارج استان انجام می دهند و حق بیمه را که رقم بالایی است در خارج استان پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در سال های پیش، استاندار خراسان شمالی از خروج پول های بیمه ای و چرخه آن در سایر استان ها گلایه کرد و خواسته بود که امور مربوط به بیمه در داخل استان انجام شود اما این مشکل همچنان وجود دارد.  

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از ادارات، شهرداری ها و صنایع بزرگ انتظار می رود با انجام کارهای مربوط به بیمه در داخل استان، چرخه پولی حق بیمه را به داخل استان بیاورند.  

ساری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در وضعیت اقتصاد گفت: صنعت بیمه هم از این امر تاثیر گرفته است و تعداد بیمه ها در استان کاهش یافته است.  

وی افزود: البته در این زمینه، وضعیت اقتصادی و کاهش درآمدهای مردم موثر بوده و سبب شده تا شمار بیمه های جدید، کاهش یابد و بازخرید بیمه ها افزایش یابد.  

رییس شورای هماهنگی بیمه های خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال های اخیر، ضریب نفوذ بیمه در این استان بیش از میانگین کشوری بوده است گفت: مردم استان از بیمه استقبال داشته اند اما اکنون شرایط اقتصادی در این زمینه تاثیر گذاشته است.  

در خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد صنعتی وجود دارد.

شورای هماهنگی بیمه های خراسان شمالی ۱۸ عضو دارد.

 

ارسال نظر