شناسه خبر : 13366

"رمدسیویر" تنها تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار دارد

"رمدسیویر" تنها تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار دارد

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: داروی رمدسیویر تنها تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار گرفته و سایر بیمه‌ها مشروط به ورود این دارو به پروتکل‌ درمانی وزارت بهداشت تحت پوشش قرار خواهند داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مریم نوبرانی شامگاه دیروز (۲۷ مهرماه) در نشست خبری که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با کمبود انسولین، اظهار کرد: کمبود قلم‌های انسولین محدود به استان زنجان نبوده، بلکه در سایر استان‌ها نیز این مشکل وجود دارد اما با پیگیری‌های انجام شده در روزهای آتی، انسولین با سهمیه بیشتری در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از متقاضیان برای دریافت انسولین هنوز انسولین‌ آنان تمام نشده، بلکه فقط نگرانی از نبود انسولین در ماه‌های آتی را دارند، افزود: تاکنون هیچ بیماری در استان زنجان تا پایان ماه بدون انسولین نمانده است ولی نگرانی بیماران برای ماه‌های پیش‌رو است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مراجعه مکرر به داروخانه‌های استان برای ردیابی دارو، افراد را با خطر جدی ابتلا به بیماری کرونا مواجه می‌کند، تصریح کرد: بیماران می‌توانند با تماس به ۱۹۰ خط ۳ و داخلی ۲ در صورت موجود بودن انسولین در داروخانه‌ها اطلاع پیدا کرده و سپس مراجعه کنند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر داروی رمدسیویر فقط تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به اینکه داروی رمدسیویر وارد پروتکل‌ درمانی نشده بیمه‌ها هنوز این دارو را تحت پوشش قرار نداده‌اند ولی داروها با مبلغ ناچیزی در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار می‌گیرد.

نوبرانی با اشاره به توزیع و تزریق مرحله اول واکسن آنفلوانزا به گروه‌های هدف در استان، اظهار کرد: در مرحله دوم واکسن آنفلوانزا با احراز هویت داروخانه‌ها در سایت وزارت بهداشت و مشخص شدن سهمیه آنان در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد که افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ و ثبت کدملی، واکسن را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از مراجعه به داروخانه‌ها برای تهیه واکسن آنفلوانزا به جد خودداری کنند، افزود: تعدادی از داروخانه‌های استان احراز هویت شده‌اند و باقی نیز در حال احراز هویت هستند؛ گفتنی است در صورت توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها در اسرع وقت از طریق رسانه‌های استان به مردم برای تهیه این واکسن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به گزارش‌هایی از کمبود داروهای بیماران خاص در استان، تصریح کرد: در صدد رفع کمبودهای موجود تا هفته آتی هستیم، گفتنی است با توجه به اینکه برخی از داروهای بیماران مبتلا به ام‌.اس با کرونا هم‌پوشانی دارد، اما سهمیه این بیماران باید از یکدیگر جدا گرفته شود و درخواست افزایش سهمیه بیشتری داده‌ایم.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان، با اشاره به تولید مطلوب ماسک و الکل در استان زنجان، ادامه داد: اکنون هیچ کمبودی در این زمینه در استان وجود ندارد و ماسک استاندارد با قیمت مصوب شده در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

نوبرانی با تاکید بر اینکه همشهریان زنجانی به هیچوجه از ماسک‌های بدون نام و نشان و غیراستاندارد استفاده نکنند و خودشان اقدام به دوختن ماسک در خانه کنند، اظهار کرد: همه مراکز دولتی و غیردولتی می‌توانند درخواست برای ارائه ماسک دهند.

وی با تاکید بر اینکه زنجانی‌ها حتما از مراجع ذی‌صلاح پیگیر داروهای مورد نیاز خود باشند و حتی‌الامکان برای پیشگیری از بیماری کرونا از منزل خارج نشوند، افزود: اکنون با توجه به تحریم‌های موجود و شیوع بیماری کرونا شرایط خاصی را تجربه می‌کنیم و وزارت بهداشت در صدد تخصیص ارز برای تولید فرآورده‌های دارویی که امکان تولید آن‌ها در داخل کشور وجود دارد، است.

این مسئول با اشاره به تولید برخی از داروها در داخل کشور و وارد نشدن داروهای تولید از سایر کشورها، خاطرنشان کرد: طبیعی است که با تولیدات داخلی، برخی از برندهای دارو دیگر وارد نمی‌شود و مردم نباید به دنبال آن باشند؛ گفتنی است داروهای تولید شده، استانداردهای لازم را دارد و با نظر پزشک می‌توانند استفاده کنند.

 

ارسال نظر