شناسه خبر : 13353

هلال احمر ۱۵۰ هزار واکسن‌ آنفلوانزا به وزارت بهداشت تحویل داد

هلال احمر ۱۵۰ هزار واکسن‌ آنفلوانزا به وزارت بهداشت تحویل داد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از تحویل ۱۵۰ هزار واکسن‌ آنفلوانزا که قبلا از سوی این جمعیت به صورت مجزا تامین و وارد کشور شده بود به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، کریم همتی، در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا افزود: تعهد تهیه دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال احمر بود که متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه دولت آمریکا مشکلاتی برای تامین و واردات این واکسن به ایران ایجاد شده است.  

وی ادامه داد: تاکنون هیچ محموله ای از واکسن آنفلوانزا در اختیار این جمعیت قرار نگرفته و چیزی وارد کشور نشده اما امیدواریم تا پایان هفته جاری خبرهای خوبی را اعلام کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر 22 مهر ماه نیز در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا افزود: تهیه ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال احمر بود که مشکلاتی را شرکت خارجی برای ما ایجاد کرد.

وی گفت: متأسفانه چند روز قبل متوجه شدیم بانک شهر که بانک واسط ارزی ما برای تهیه واکسن بود از جانب دولت امریکا تحریم شد، اما به ما قول دادند که مشکل را از راه‌های دیگر حل کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: از آن بخشی که در اختیار ما بود بیش از ۲۰۰ هزار دوز را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشتیم و امیدواریم ظرف چند روز آینده بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد: مشکلاتی را که کشور آمریکا ایجاد کرده به خوبی می‌دانیم و انتظار ما این بود دولت زورگوی آمریکا در این مرحله دیگر مشکلی ایجاد نکند، اما همان طور که دیدید چند روز گذشته چند بانک خصوصی در تحریم قرار گرفتند.

همتی تصریح کرد: هر چند در راه ورود ۱۶ میلیون دوزی که قرار بود از ابتدا وارد شود مشکلاتی ایجاد شد، اما از چند وقت پیش توزیع واکسن برای کادر درمان آغاز شده است تا این قشر در معرض خطر، کمترین آسیب را در برابر کرونا ببیند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۵۳ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

تلفات کرونا در کشور طی یک هفته اخیر چندین بار رکورد زده و این اتفاق به نگرانی دامن زده است.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، از زمان شیوه کرونا در کشور تا کنون ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۵۳ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته(شنهب9، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است. 

بر اساس اعلام منابع پزشکی، آنفلوانزا سه نوع ویروس شامل نوع A، B و C دارد که خطرناک‌ترین نوع آنها A است و هر سال تغییر شکل می‌دهد. به همین علت هر سال واکسن مطابق با میزان جهش ویروس و نوع آن تهیه می‌­شود که در ایران برای دو نوع A و B واکسن وجود دارد.

این بیماری ویروسی مسری است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن مبتلا شود و شست و شوی دست‌ها بهترین راه برای پیشگیری از آن اعلام می‌شود. شیوع این بیماری در فصول سرد سال بیشتر است و علت آن حضور طولانی مدت افراد در فضاهای بسته و تماس نزدیک افراد با یکدیگر محسوب می‌شود. تب، علایم گوارشی نظیر اسهال و استفراغ، سرفه و گلودرد، خستگی و سردرد و درد عضلانی از علایم مهم این بیماری به‌شمار می‌رود.

 

ارسال نظر