شناسه خبر : 13327

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با احکام جدید مستمری، بلافاصله پرداخت می‌شود

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با احکام جدید مستمری، بلافاصله پرداخت می‌شود

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: با صدور پیش‌نویس احکام برقراری مستمری، مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی بلافاصله حقوق، مزایا و مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر بیات عنوان کرد: واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستور اداری جدید صادره، مکلف می‌شوند پس از احراز شرایط قانون بازنشستگی و دریافت استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول و رعایت قوانین و مقررات صادر کنند.
وی افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یک اقدام مهم و تاریخی بود که همزمان با حقوق مرداد ماه پرداخت شد و رضایتمندی بازنشستگان را به همراه داشت.
بیات با تاکید بر این که متناسب‌سازی حقوق همچنین شکاف درآمدی را کاهش داد و حس تکریم بازنشستگان و مستمری‌بگیران را احیا کرد، گفت: در جلسات متعدد تصمیم‌گیری نحوه اجرای متناسب‌سازی، سازمان درصدد تحقق نهایت عدالت بیمه‌ای با اجرای متناسب‌سازی است.
وی همچنین خواستار حمایت بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان شد و گفت: برخورداری از خدمات درمانی مناسب حق بازنشستگان است و بیمه تکمیلی بازنشستگان باید با جدیت پیگیری شود.

 رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با همفکری و مشورت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی انجام شده، اظهار داشت: مطابق با نظر تشکل‌های بازنشستگان، چهار درصد سنوات سخت و زیان‌آور در محاسبات مربوط به متناسب‌سازی اعمال می‌شود و مجموع مبالغ مربوط به متناسب‌سازی در احکام حقوقی این قشر نیز درج خواهد شد.
بیات یادآور شد: مبلغ پرداختی در خصوص متناسب‌سازی هم که شامل مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق می‌شود، به صورت تجمیعی در پایه حقوق فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در نظر گرفته می‌شود.

مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نیز ۱۹ مهر ماه گفته بود: واحدهای اجرایی باید پس از احراز شرایط قانونی بازنشستگی و وصول پاسخ استعلام ترک کار بیمه شده، پیش‌نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول صادر کنند. به محض صدور حکم قطعی بازنشستگی، وضعیت پیش‌نویس حکم مستمری از فعال به مختومه تبدیل و مابه‌التفاوت مستمری و مزایای جانبی به صورت هوشمند در اولین لیست مستمری ماهیانه محاسبه و منظور خواهد شد.

 

ارسال نظر