شناسه خبر : 13320

بخشنامه مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی ابلاغ شد

بخشنامه مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی ابلاغ شد

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی را ابلاغ کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، روز سه شنبه سازمان اداری و استخدامی کشور، پیرو بخشنامه پنجم شهریورماه سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به بند (۶) مصوبات چهلمین جلسه ستاد ملّی مدیریت کرونا در نوزدهم مهرماه رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی را به همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.

به موجب این بخشنامه، مسوولان ادارات، مأموران حراست و نگهبانی، و مسئولان کنترل ورود و خروج در کلیه ادارات دولتی و مؤسسه های عمومی غیردولتی موظفند از ورود مراجعان و کارکنانی که از ماسک بهداشتی استفاده نمی‌کنند به محیط‌‪‎‬های اداری جلوگیری کنند. هرگونه ارائه خدمات به اینگونه مراجعان نیز توسط مسوولان و کارکنان اداره ها ممنوع است.
مشاهده هرگونه بی‌مبالاتی مسوولان اداره ها و کارکنان مسوول ورود و خروج  و یا دریافت گزارش رعایت نکردن بند مزبور از سوی بازرسان بهداشتی و مسوولان ذی‪‌‬ربط، خاطیان مجازات می‌شوند و درصورتی که رعایت نکردن ضوابط ابلاغی ناشی از بی‌مبالاتی مدیران و مسوولان واحدهای اداری باشد، پرونده آنان به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری منعکس خواهد شد.
طبق این بخشنامه، هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه‌های اجرایی موظفند خارج از نوبت به گزارش‌های مربوط به تخلفات موضوع این بخشنامه رسیدگی و گزارش اقدام های خود را به شکل ماهانه توسط مسوولان هماهنگی هیات‌های دستگاه به دبیرخانه هیئت عالی نظارت ارسال کنند.
این بخشنامه در همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه ها و شرکت‌های دولتی و واحدهای تابعه آنها که در تهران بزرگ مستقرند و اداره های کل استان تهران و دیگر واحدهای اداری مستقر در شهر تهران لازم الاجرا و مسوولیت اجرای آن برعهده مدیران و مسوولان اداره ها در سطوح مختلف و واحدهای حراست است.

از روز شنبه ۱۹ مهرماه جاری استفاده از ماسک در تهران از درب منزل اجباری شد و با افرادی که از ماسک استفاده نکنند برخورد می‌شود. به دنبال افزایش شیوع کرونا در کشور و موج قدرتمند بیماری ماسک زدن از درب منزل اجباری است.

پیش از این شهروندان باید در اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی ماسک می‌زدند.

 

ارسال نظر