شناسه خبر : 13274

اختصاصی چابک آنلاین؛

تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی موفق عمل کرده‌اند

تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی موفق عمل کرده‌اند

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین معتقد است که به جای اضافه کردن تعداد شرکت‌های بیمه‌ای باید بر روی رشد و پرورش نیروهای ماهر و فنی صنعت بیمه تمرکز کرد وآنها را رشد داد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "فرامرز خجیر"، در گفت‌وگو با چابک آنلاین، باطرح این پرسش که باید دیدکه پس از ورود شرکت های بیمه خصوصی به صنعت بیمه، چقدر این بازار رشد کرده ، خود پاسخ دادکه"تعداد انگشت شماری از شرکت های بیمه خصوصی موفق عمل کرده اند آن هم در بخش هایی که شرکت های بیمه بزرگتر، ورودی نکرده اند.

وی مدعی شد که سایر شرکت های بیمه خصوصی ، سهم چندانی از بازار بیمه کشور نداشته وچندان هم نقش آفرین نبوده اند ضمن آنکه تعدادى ازشرکتهاى بیمه خصوصی به اهداف تعیین شده طبق برنامه بلند مدت تدوین شده خود نیز نرسیده اند و سهم مورد انتظار در بازار بیمه را بدست نیاوردند.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، معتقد است که صنعت بیمه به جای انتقال نیروهای کار از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر، باید کادرسازی انجام دهد زیرا صنعت بیمه کشور نیازمند نیروهای جوان و با انگیزه و فارغ التحصیل رشته های مورد نیازصنعت بیمه بوده تا دررشد صنعت بیمه، خلق محصول جدید و ارائه طرح‌هاى نوین کمک حال شرکت‌هاى بیمه ای باشند.

خجیر،گفت که اعتقادی به اضافه شدن تعداد شرکت های بیمه ای ندارد چراکه اصلا انحصاری در صنعت بیمه وجود ندارد و هر شرکت سهم خود و سهامداران خود را در اختیار دارد.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، با اشاره به نیروهای ارشد سازمان های بیمه ای گفت: بسیاری از این افراد پیشکسوتان صنعت بیمه هستند که باید از تجربه آنها به خوبی  استفاده کرد و نیروهای جوان تر در راس کار قرار بگیرند.

خجیر،به کوچ نیروهای فنی شرکت های بیمه بزرگتر به شرکت های بیمه خصوصی و کوچکتر اشاره کرد و افزود: اگر به واسطه این انتقال نیروها، آموزش و تربیت نیروا تفاق بیافتد خوب است اما در عمل می بینیم که این اتفاق هم نمی افتد.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، خاطرنشان کرد که صنعت بیمه نیازمند کار کارشناسی بهتر و قوی تر شدن از نظر نیروی کار توانمند است و باید از ظرفیت های صنعت بیمه در خصوص تربیت نیروی فنی استفاده کرد و از حذف برخی از سرمایه های ملی که دانش بالایی در صنعت بیمه دارند جلوگیری کرد.

 

ارسال نظر