شناسه خبر : 13229

اختصاصی چابک آنلاین؛ شرکت‌های بیمه‌ای ناگزیر به افزایش سرمایه هستند

هیچ شرکتی ازمزیت مهم اوراق بهادار بیمه‌ای استفاده نکرد

هیچ شرکتی ازمزیت مهم اوراق بهادار بیمه‌ای استفاده نکرد

معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: انتشاراوراق مشارکت بیمه‌ای (اوراق بهادار بیمه‌ای) نیاز به کار کارشناسی جدی دارد زیرا می‌تواند اوراقی با ریسک بالا باشد که تنها بخش حقوقی تمایل به خرید آن داشته باشند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "عبدالمجید رافع" در گفت و گو با چابک آنلاین درخصوص اوراق بهادار بیمه ای، گفت: در حال حاضرجایگاه و نوع مصرف اوراق مشارکت  بیمه ای در شرکت های بیمه به درستی تعریف نشده است.

وی، افزود: در قانون بودجه سال 99 به بیمه مرکزی وشرکت های بیمه ای اجازه داده شده تا سقف ده هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه نسبت به انتشار اوراق مشارکت اقدام کنند اما سازو کار آن باید تعریف شود.

معاون اداری مالی شرکت بیمه کارآفرین خاطرنشان کرد که در حال حاضرهیچ شرکت بیمه ای نتوانسته از این مزیت مهم اوراق بیمه ای استفاده کند.

رافع، با بیان اینکه درخارج ازکشور انتشار چنین اوراقی کاملا مرسوم است، ادامه داد: این اوراق پرریسک هستند زیرا سود بسیار بالا و درعین حال زیان بالایی هم دارند و فقط شرکت های خاصی می توانند این اوراق را بخرند و افراد عام از آن بهره نمی برند.

وی توضیح داد: این اوراق توسط صندوق های سرمایه گذاری که بخش حقوقی هستند قابلیت تحمل دارند و برای اشخاص عادی که به دنبال ای پی اس هستند چندان جذاب  نخواهد بود.

معاون اداری مالی شرکت بیمه کارآفرین تصریح کرد: سندیکا و بیمه مرکزی درحال حاضر به دنبال ایجاد سازو کار برای استفاده ازاین امر هستند که بتوانند جلوی آثار سوء آن را بگیرند.

رافع، در خصوص افزایش 20 درصدی سهم سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در بازار سرمایه ، گفت: شرکت های بیمه ای ناگزیر به افزایش سرمایه هستند زیرا میزان سرمایه بیمه گذاران به دلیل تورم و باتوجه به افزایش قیمت ارز، افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شرکت ها برای تحت پوشش قراردادن دارایی های بیمه گذاران به سرمایه بالایی نیاز دارند، گفت: به همین دلیل باید منابع لازم را برای پوشش خسارت داشته باشند از این رو ،ناگزیر به افزایش سرمایه هستند زیرا سرمایه و توانگری مالی شرکت های بیمه ای بایدپوشش آن خسارت یا ریسک را بپذیرد.

 

ارسال نظر