شناسه خبر : 13184

۵۴ هزار کارگر ساختمانی مازندرانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

54 هزار کارگر ساختمانی مازندرانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار کارگر ساختمانی در مازندران در صف انتظار ثبت بیمه کارگران ساختمانی هستند و با توجه به شرایط سخت و خطرناک کاری بیمه شدن حداقل کاری است حاشیه امنیت فراوانی را برای این قشر مظلوم ایجاد خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا،یکی از شریف ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه کارگران ساختمانی هستند که  با تمامی مشکلات اقتصادی و کرونایی مجبور به ادامه کار هستند و برای گذراندن نیازهای معیشتی خود مجبور به کار در هر شرایطی هستند.

این در حالی است که کارگران ساختمانی در بحث دریافت خدمات بیمه ای طبق قانون سازمان تامین اجتماعی نه تنها بیمه بیکاری تعلق نمی گیرد، بلکه ریالی غرامت دستمزد و ایام بیماری نیز تعلق نگرفته و این موضوع تا حد زیادی مظلومیت کارگران ساختمانی را دو چندان کرده است.

بیمه و خدمات بیمه ای زمانی معنا پیدا خواهد کرد که در مواقع بروز مشکل و حادثه به کمک شخص بیمه شده بیاید و متاسفانه امروز شاهدیم که در بحث خدمات‌دهی بیمه ای، کارگران ساختمانی مظلوم‌تر از قبل واقع شده اند.

سید هادی ساداتی رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران  یکی از اصلی ترین مطالبات جامعه کارگران ساختمانی را در حال حاضر افزایش ظرفیت بیمه کارگران ساختمانی می داند و می گوید: متاسفانه افراد حائز شرایط بیمه شدن در سامانه رفاهی بیمه ای کارگران ساختمانی بلاتکلیف هستند و انتظار می رود دولت در این خصوص جدی تر ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 60 هزار کارگر ساختمانی در استان مازندران در صف انتظار ثبت بیمه کارگران ساختمانی هستند و با توجه به شرایط سخت و خطرناک کاری بیمه شدن حداقل کاری است حاشیه امنیت فراوانی را برای این قشر مظلوم ایجاد خواهد کرد.

علی اصغر محمودی مدیر کل تامین اجتماعی استان مازندران گفت:تا به امروز 54 هزار کارگر ساختمانی مازندرانی تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی با بیان  به اینکه متاسفانه از  ابتدای سال گذشته تا به امروز سهمیه ای برای پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی داده نشده است افزود:علت این امر عدم تعهدات دولت نسبت به پرداخت سهمیه 20 درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی است.

محمودی یکی دیگر از علت های عدم اخذ سهمیه بیمه کارگران ساختمانی از سازمان تامین اجتماعی کشور را کاهش ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: طبق قانون 15 درصد از منابع مالی برای پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی از صدور پروانه های ساخت و ساز است و طی چند ماه گذشته و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و شیوع بیماری کرونا سبب کاهش چشمگیر ساخت و سازها در استان مازندران شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر در بحث پوشش بیمه کارگران ساختمانی مصارف و منابع توازن خود را از دست داده است،اظهار کرد:تا منابع جدیدی از سوی دولت برای بیمه کارگران ساختمانی تخصیص داده نشود امکان تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی وجود نخوتهد داشت.

ارسال نظر