مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

بیمه تکمیلی رایگان رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شد

بیمه تکمیلی رایگان رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شد

غلام دغاغله گفت: کار ثبت مشخصات رانندگان حمل و نقل کشور برای بیمه تکمیلی رایگان از اول مرداد آغاز شده و تا ۱۵ مرداد نهایی می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، غلام دغاغله سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) گفت: بررسی و پیگیری این طرح حدود یک سال به طول انجامید و حدود 15 روز پیش به سرانجام رسید.
وی با بیان اینکه با این طرح حدود 900 هزار راننده به همراه همسرانشان به رایگان زیرپوشش بیمه تکمیلی، عمر و حوادث قرار می گیرند، گفت: رانندگان برای استفاده از این مزایا باید نسبت به ثبت مشخصات خود و اعلام شماره حساب شبا بانکی در مراکز صدور و تمدید کارت هوشمند محل سکونت خود در اسرع وقت اقدام کنند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به گرانی لوازم یدکی و افزایش مشکلات معیشتی رانندگان کامیون خاطرنشان کرد: موضوع رسیدگی به گرانی لوازم یدکی به ویژه لاستیک در حیطه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما با این وجود به عنوان متولیان رسیدگی به مشکلات رانندگان چندین نشست با حضور نمایندگان تشکل های رانندگان با مسئولان صنعت، معدن و تجارت برگزار و تصمیم گیری شد.
وی اضافه کرد: پیش از این لوازم یدکی و به ویژه لاستیک در بازار کمیاب و با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسید، اما با توزیع لاستیک با نرخ مصوب قیمت آن در بازار به ثبات نسبی رسید که رضایت
رانندگان را به دنبال داشت.
دغاغله افزود: در مورد سایر لوازم یدکی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت قول مساعد برای رسیدگی به این موضوع داده است.
وی با اشاره به اعطای حقوق بازنشستگی به رانندگان نیز بیان کرد: طبق مصوبه برنامه ششم توسعه کشور، رانندگان پس از 25 سال سابقه کار و یا 55 سال سن می توانند بازنشسته شوند، و سازمان تامین اجتماعی در خصوص شرایط مناسب زمان بازنشستگی رانندگان قول مساعد داده و کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادامه از راه اندازی سیستم نوبت دهی الکترونیک خبر داد و گفت: سامانه نوبت دهی در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) از هفته آینده به صورت کاملا الکترونیک و اثر انگشتی انجام می شود که تا حد زیادی از بروز تخلفات و ضایع شدن حقوق برخی رانندگان جلوگیری می شود.
در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) روزانه بیش از سه هزار دستگاه کامیون به صورت شبانه روزی خدمات دریافت می‌کنند.

 

ارسال نظر