شناسه خبر : 13173

میانگین سن فوت مبتلایان به کرونا ۶۹ سال است

میانگین سن فوت مبتلایان به کرونا ۶۹ سال است

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: میانگین سن فوت بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی ۶۹ سال است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل آفریده افزود: براساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا نیمه اول شهریور سال ۹۹، ۵ هزار و ۷۵۹ نفر برآورد شده که از این تعداد، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل تامین اجتماعی بوده‌اند.

وی با بیان این که ۲۶ نفر از پرسنل تامین اجتماعی نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند ابتلا به بیماری و همچنین بستری در مراکز بهداشت و درمان افزایش یافته و روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان در سراسر کشور در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بستری می‌شوند.

مدیرکل درمان مستقیم تامین اجتماعی پیش از از بستری و ترخیص روزانه ۱۵۰ نفر در مراکز بهداشت ودرمان خبر داده و گفته بود: میانگین اقامت این بیماران برابر با ۵.۱۸ درصد است.

وی همچنین در خصوص روند مرگ ومیر این بیماران یادآور شد: بیش از ۷۷ درصد از مرگ ومیر بیماران مبتلا به کرونا مربوط به سالمندان بالای ۶۰ سال است که ۵۷ درصد را مردان و ۴۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

پزشکی از راه دور

آفریده در رابطه با خدمات غیرحضوری بخش درمان تامین اجتماعی نیز گفت: اکنون براساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه طرح پزشکی از راه دور نوشته اما به مرحله اجرا نرسیده است که باید تا دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی افزود: تجویز دارو در بازه‌های زمانی بلندمدت برای بیماران زمینه‌ای و همچنین تحویل دارو در در منازل در برخی استان‌ها نیز به عنوان خدمات غیرحضوری بخش درمان با هدف حفظ سلامتی بیماران و عدم مراجعه به بیمارستان انجام پذیرفته است.

 

ارسال نظر