مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان؛

آغاز بیمه تکمیلی رایگان ۱۱هزار راننده در زنجان

آغاز بیمه تکمیلی رایگان 11هزار راننده در زنجان

ایرج دست نشان گفت: اجرای طرح بیمه تکمیلی رایگان برای بیش از ۱۱ هزار راننده جاده‌ای در بخش حمل کالا و همسران آنها در این استان از نخستین روز مرداد آغاز شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج دست نشان سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: افزایش 20 درصدی کرایه، الکترونیکی کردن نوبت دهی و اعلام بار، راه اندازی سامانه پیگیری شکایات 141 همچنین توزیع لاستیک از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رفع مشکلات رانندگان است.
وی یادآوری کرد: مدارک مورد نیاز برای بهره مندی ازخدمات بیمه تکمیلی رانندگان شامل شماره شبای حساب بانکی راننده و مشخصات شناسنامه ای همس رآنهاست و رانندگان شاغل در حوزه حمل‌ و نقل جاده‌ای کالا می‌توانند ضمن مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند، نسبت به تکمیل اطلاعات خود، اقدام کنند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیمه تکمیلی رانندگان همواره یکی از مطالبات آنها بود که با فرایند هدف قراردادن کنترل هزینه بین صاحب کالا، شرکت حمل و نقل و راننده اجرایی می شود و مقرر شده بدون پرداخت هزینه در فاز نخست رانندگان و همسران آنها و در مرحله بعد همه اعضای خانواده رانندگان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.
رانندگان حمل و نقل کالای برون شهری از خرداد امسال خواستار افزایش نرخ کرایه حمل بار بودند که این مطالبه آنها از پنجم همین ماه همزمان با سراسر کشور 20 درصد افزایش یافت و بخشی از مشکلات آنها حل شد.
استان زنجان 842 راننده در بخش مسافر و چهار هزار و 568 راننده نیز در بخش حمل کالا دارد که دارای کارت هوشمند هستند.

 

ارسال نظر