شناسه خبر : 13138

۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران برای صندوق بیمه کشاورزی لحاظ شد

۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران برای صندوق بیمه کشاورزی لحاظ شد

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مرتبط از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند و به واحدهایی که در حریم رودخانه ساخته می‌شود، خسارت پرداخت نخواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا امیر قادری عصر سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تالش اظهار کرد: منازل مسکونی در شهرها و روستاها باید مقاوم سازی شود و اگر اصول اولیه ساخت و ساز رعایت نشود دستگاه های مربوطه حق خدمات رسانی و صدور مجوزها را ندارند و اگر می خواهیم خدمتگزار خوبی باشیم، باید قانون مدار باشیم و مبنا را قانون قرار دهیم.

وی افزود: کشور حادثه خیزی داریم و با توجه به تغییر شرایط اقلیمی در منطقه و کشور، وظایف افراد مسئول در این حوزه، سنگین و خطیر است و باید صدور پروانه در سکونتگاه‌ های شهری و روستایی در چارچوب قانون باشد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: جابه جایی مردم در مناطق سیل زده، کاری دشوار و سنگین است و باید برای مهار رودخانه ها، ایمن سازی و اجرای طرح های آبخیزداری مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در سیللاب های سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد و اگر در حوزه پیشگیری کار می شد، نیاز نبود این همه اعتبار و پول از بیت المال هزینه شود.

قادری ادامه داد: سیاست دولت، تقویت بیمه ها است و باید از صندوق بیمه محصولات کشاورزی حمایت شود و امسال ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران به صندوق بیمه کشاوزی لحاظ شده است.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد و گفت: در بیمه اماکن روستایی و شهری عقب هستیم و آمار قابل قبولی در این خصوص نداریم و باید تلاش شود از ظرفیت بیمه بهره گرفته شود.

او گفت: بیشتر خسارت ها در سیل اخیر تالش در حوزه زیرساخت ها بوده و آسیب و خسارت به مناطق شهری و روستایی کمتر بوده است و پرداخت خسارت ها را با جدیت پیگیری می کنیم تا مشکلات برطرف شود و مدیریت خوب بحران سیل در تالش، نتیجه تلاش همه دستگاه ها بود. 

سیل هفته گذشته تالش به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت هایی وارد کرد و سبب تخریب چندین منزل مسکونی و مرگ دو هموطن شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

 

ارسال نظر