شناسه خبر : 13072

میزان غرق شدگی در سد و رودخانه‌های تهران سالیانه ۴۰ تا ۴۵ مورد است

میزان غرق شدگی در سد و رودخانه‌های تهران سالیانه ۴۰ تا ۴۵ مورد است

رضوی گفت: میانگین سالیانه میزان غرق شدگی در سد، کانال و رودخانه‌های استان تهران، ۴۰ تا ۴۵ مورد فوتی طی پنج سال گذشته بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ، با اشاره به میزان غرق شدگی در تابستان امسال در حوضه آبی استان تهران گفت: میزان غرق شدگی در سد، کانال و رودخانه‌های استان تهران میانگین سالیانه ۴۰ تا ۴۵ مورد فوتی طی پنج سال گذشته بوده است.

او ادامه داد: بیشترین آمار غرق شدگی حدود ۷۰ درصد در کانال‌های آبرسانی گزارش شده است که اغلب این کانال ها  در دسترس حفاظتی ما نبوده و متاسفانه افراد بدون توجه به علائم و هشدار‌ها در این کانال ها جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: متاسفانه رده سنی غرق شدگی در استان تهران بیشتر جوانان و نوجوانان بوده ا‌ند که غرق شدگی بیشتر در رودخانه کرج و سپس در جاجرود اتفاق افتاده است، چرا که بسیاری از افراد به ظاهر آب نگاه می‌کنند و اصلا به خروشان بودن آن توجه چندانی ندارند.

رضوی تصریح کرد: بیشترین غرق شدگی ها برای افرادی است که با فن شنا آشنا بودند و احساس کردند که در رودخانه هم می‌توانند مانند فضای استخر شنا کنند اما متاسفانه گرفتار و دچار غرق شدگی شدند.

او اضافه کرد: کمتر از ۷ درصد غرق شدگی‌ها در دریاچه سد‌های استان تهران رخ می‌دهد، متاسفانه افرادی با حضور در دریاچه سدهای استان تهران گمان می‌کنند آگاهی کامل از فن شنا دارند اما چون سد‌ها به دلیل ناهمواری‌های بسیار، محل شنا نیستند متاسفانه برخی از این افراد گرفتار می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: طبق آمار رسیده، نسبت به سال گذشته افزایش فوتی‌ها ناشی از غرق شدگی چیزی بالغ بر ۲۵ نفر فقط در رودخانه‌های استان تهران بوده و مابقی که چیزی بالغ بر ۳۵ نفر هستند هم در کانال‌ها و در سد‌ها فوت شده‌اند که به عبارتی ما در سال گذشته آبی بیشترین تلفات را در رودخانه‌ها داشته‌ایم.

رضوی بیان کرد: گستردگی شبکه‌های آبیاری در استان تهران به گونه‌ای است که موضوع ایمن سازی شبکه‌ها بایستی با رویکرد جدیدی انجام شود، همچنین به منظور تسریع در این امر مکاتباتی با شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران نیز صورت گرفته است که امیدواریم با همکاری مسئولان این اقدام اجرایی شود تا شاهد کاهش میزان غرق شدگی باشیم.

 

ارسال نظر