اختصاصی چابک آنلاین؛

حق بیمه تولیدی بیمه‌نامه بدنه اتومبیل در سال گذشته همانند سال ۹۷ است

حق بیمه تولیدی بیمه‌نامه بدنه اتومبیل در سال گذشته همانند سال ۹۷ است

یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد:مردم تمایل چندانی نسبت به خرید بیمه‌نامه بدنه اتومبیل ندارند،درحالیکه صنعت بیمه می‌تواند با خلاقیت، محصولات جدیدی را در رشته بیمه‌نامه بدنه اتومبیل، طراحی و با قیمت ‌های مناسب و پوشش خطرات مختلف به مردم عرضه کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"احمد سازگار" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت:آمارها حاکی از آن است که از حدود ۵۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی سال ۹۸ صنعت بیمه قریب ۵ تا ۶ درصدآن سهم بیمه بدنه اتومبیل بوده که تقریبا مشابه سال ۹۷ است.

وی افزود: از طرفی دیگر،تعداد بیمه نامه های بدنه خودروی صادره حدود ۴ میلیون فقره است که حدود یک ششم حدود ۱۵ درصد بیمه نامه های صادره بیمه نامه شخص ثالث است، یعنی تعداد بیمه نامه های شخص ثالث نزدیک به ۲۴ میلیون فقره است.

این پژوهشگر صنعت بیمه خاطر نشان کرد که اگر چه آمار کل خودروها با احتساب موتورسیکلت ها حدود ۳۶ میلیون در منابع مختلف اعلام شده  که در این حالت،سهم تعداد بیمه نامه های بدنه اتومبیل بازهم تقلیل خواهد یافت.

سازگار اظهارکرد: این آمارها حاکی از آن است که از ظرفیت و پتانسیل موجود استفاده بیشتری میتوان کرد، بنابراین صنعت بیمه بهتر است با خلاقیت محصولات جدیدی در رشته بیمه بدنه اتومبیل،طراحی و با قیمت های مناسب و پوشش خطرات مختلف به مردم عرضه کند.

این کارشناس صنعت بیمه با اشاره به کارایی بسیاربالای  بیمه نامه بدنه،گفت: علاوه بر این با تصویب قانون بیمه شخص ثالث و محدودیت جبران خسارت توسط مقصر، ضرورت تهیه بیمه نامه بدنه اتومبیل برای جبران آن بخش از خسارت که برابر قانون در تعهد مقصر نیست را بیشترکرده است.

 

ارسال نظر