شناسه خبر : 1299

رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر خبر داد:

رشد ۶ درصدی شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی ملایر

رشد 6 درصدی شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی ملایر

محمدتقی نجارزاده گفت: در حال حاضر تعداد بیمه شدگان اصلی زیر پوشش این سازمان در ملایر ۴۱ هزار و ۶۶۸ تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد بیمه شدگان ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدتقی نجارزاده گفت: تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی زیر پوشش تامین اجتماعی در این شهرستان 130 هزار تن است و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.
وی تعداد مستمری بگیران زیر پوشش سازمان را 65 هزار و 805 تن عنوان کرد و افزود: در مقایسه با سه ماهه سال گذشته تعداد مستمری بگیران این سازمان در ملایر 9 درصد رشد یافته است.
وی ادامه داد: میانگین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری 284 تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 302 تن کاهش هشت درصدی داشته است.
نجارزاده بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از 562 میلیون ریال برای کمک هزینه پروتز و اروتز برای 481 تن پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی بیش از 73 درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین به پرداخت بیش از 2 میلیارد ریالی کمک هزینه های غرامت دستمزد برای 277 تن از بیمه شدگان و کاهش پرداختی بیش از 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و پرداخت بیش از 596 میلیون ریال کمک هزینه بارداری بیمه شدگان برای 375 تن با رشد چهار درصدی اشاره کرد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر افزود: در سه ماهه ابتدای امسال بیش از 377 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج برای 27 تن از بیمه شدگان این سازمان در ملایر پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد کاهش داشته است.
نجارزاده پرداخت 235 میلیون ریال کمک هزینه کفن و دفن بیمه شدگان به تعداد 24 تن و کاهش بیش از 11 درصدی این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل را از دیگر پرداختی های کوتاه مدت این سازمان برشمرد.
وی اظهار داشت: در این مدت مبلغ 226 میلیارد ریال برای حقوق مستمری بگیران بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده زیر پوشش این سازمان پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 18 درصد افزایش را نشان می دهد.
نجارزاده به پرداختی های بیمه بیکاری این سازمان اشاره و بیان کرد: در سه ماهه امسال حدود 14 میلیارد ریال حقوق برای مقرری بیمه بیکاری در این شهرستان پرداخت شد که بیش از سه درصد رشد داشته است.
وی صدور و تمدید دفترچه های درمانی سایر شعب کشور در این شعبه، بیمه بیش از یکصد تن از کارگران ساختمانی، اجرای قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب برای حمایت از تولید و اشتغال و امکان صدور برگ پرداخت حق بیمه به صورت غیر حضوری را از دیگر خدمات سازمان تامین اجتماعی به جامعه بیمه شدگان و کارفرمایان عنوان کرد.
در حال حاضر 130 هزار ملایری زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

ارسال نظر