شناسه خبر : 12983

اختصاصی چابک آنلاین؛

افزایش قیمت خودرو برای صنعت بیمه یک تهدید است

افزایش قیمت خودرو برای صنعت بیمه یک تهدید است

یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: افزایش قیمت خودرو همواره تهدیدی برای صنعت بیمه است بنابراین،بازار مالی همواره باید ثبات داشته باشد تا بتوان در آن بازار مدیریت و بازاریابی کرد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "کاظم طلایی پاشیری" در گفت وگو با چابک آنلاین، گفت: افزایش قیمت خودروها در این روزها به شدت زیاد و بی منطق است و تاثیر این افزایش قیمت برروی صنعت بیمه باید از دومنظر بررسی شود یکی از منظر فروش یا درآمدی که برای بیمه گر دارد و منظر دوم خسارت است.

وی با اشاره به افزایش درآمد حق بیمه متناسب با افزایش قیمت خودرو، افزود: با توجه به تغییرات روزانه قیمت خودرو، شرکت های بیمه گر دائما باید به مشتریان خود برای دریافت الحاقیه پیامک ارسال کنند یا به روش های مختلف اطلاع رسانی انجام شود که تمامی این موارد هزینه های بسیاری را برای بیمه گر ایجاد می کند.

این کارشناس صنعت بیمه خاطر نشان کرد که برخی از بیمه گذاران روند اصلاح قیمت ها را قبول ندارند و بسیاری هم اصلا متوجه نمی شوند، بیمه گذارموظف است که با افزایش قیمت خودرو حتما الحاقیه بگیرد درغیر اینصورت زمانیکه با خسارتی مواجه شد مشمول ماده 10 می شود که همه این مسائل منجر به بی اعتمادی بیمه گذاران به صنعت بیمه می شود.

طلائی پاشیری ادامه داد: دستمزد تعمیرات و قیمت قطعات خودرو افزایش قیمت زیادی داشته  که تمامی اینها معضلات جدیدی را برای بیمه گرو بیمه گذاربه خصوص در زمینه خودروهای گران قیمت که افت قیمت هم مزید بر علت می شود ایجاد می کند.

وی، معتقد است که موقعیت کنونی، موقعیت مناسبی برای فروش بیمه نامه بدنه اتومبیل نیست زیرا بیمه گر در شرایط کنونی اصلا نمی تواند بر روی قطعات قیمت گذاری درستی انجام دهد بنابراین به هیچ وجه نمی تواند رضایت مشتری را بدست آورد.

طلائی پاشیری تصریح کرد: شرکت های بیمه ای تنها باید پرتفوی فعلی خودرا حفظ کنند زیرا قیمت های موجود منطقی نیست و صرفا باید مشتری های قدیمی خودرا حفظ کرده و راضی نگه دارند.

 

ارسال نظر