شناسه خبر : 12966

یک هفتم تنه درختان کردستان تحت پوشش بیمه قرار گرفت

یک هفتم تنه درختان کردستان تحت پوشش بیمه قرار گرفت

مدیر امور بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: بیمه دام با ۱۰۶ درصد تحقق برنامه ابلاغی به عنوان پیشتاز مشتریان صندوق بیمه کشاورزی در این استان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل حیدری اظهار داشت: در سال زراعی جاری برنامه ابلاغی صندوق بیمه کشاورزی برای بیمه دام ۲۰۵ هزار راس بود ولی ۲۱۸ هزار راس از دام‌های این استان در قالب ۶ هزار و ۳۰۰ بیمه نامه تحت پوشش این صندوق قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بیمه طیور با تحقق ۹۹ درصدی برنامه ابلاغی دومین رتبه بیمه محصولات کشاورزی را دارد بطوریکه در ابتدای سال برنامه ابلاغ شده، ۳۴ میلیون قطعه بود که تاکنون ۳۳ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۴۹ قطعه شامل ۹۹ درصد برنامه زیر پوشش بیمه رفته است.

مدیر امور بیمه بانک کشاورزی کردستان افزود: بیمه محصولات باغی با ۶۳ درصد، زراعی با ۲۸ درصد، تنه درختان با ۱۴ درصد در رتبه‌های بعدی تحقق برنامه این صندوق قرار دارند اما آبزیان با صفر درصد تحقق کمترین میزان را دارد که انتظار می رود با حمایت‌ دستگاه‌های اجرایی سهم تحقق بیمه در سال زراعی آینده رشد بیشتری نسبت به قبل داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۳ هزار و ۵۳۵ فقره انواع بیمه نامه صادر شده است، یادآور شد: امسال مقرر بود هفت هزار هکتار از باغات استان زیر پوشش بیمه برود که چهار هزار و ۴۰۵ هکتار از باغات در قالب ۱۰ هزار و ۹۰۷ فقره بیمه شد همچنین مقرر بود ۷۰ هکتار نیز در قالب تنه درختان زیر پوشش بیمه برود که این هدف در ۱۰ هکتار محقق شده است.

وی تاکید کرد: صندوق بیمه کشاورزی در بخش زراعی نیز ۵۱۳ هزار هکتار را در هدف خود قرار داده بود که در قالب ۱۶ هزار و ۲۹۴ فقره بیمه نامه تاکنون ۱۴۲ هزار و ۴۹۷ هکتار زمین زیر پوشش بیمه رفته است.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.

 

ارسال نظر