شناسه خبر : 12944

تکلیف بیمه صیادان و ملوانان چه شد؟

تکلیف بیمه صیادان و ملوانان چه شد؟

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دشواری‌های شغل دریانوردی بیمه صیادان و ملوانان توسط دستگاه‎های ذیربط پیگیری شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین کرمی در نشست با مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: مشکلات بیمه ملوانان باید محقق شود تا حقی از این قشر زحمتکش و زجر دیده مرزنشین تضییع نشود.

وی بیان کرد: همچنین باید برای حفظ فرصت‌های شغلی موجود و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها تلاش بیشتر صورت گیرد.

کرمی ادامه داد: تامین اجتماعی خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه کرده‌است و با شیوع کرونا در کشور با پوشش خدمات درمانی مطلوب به جامعه هدف بخوبی توانست احساس امنیت اجتماعی ایجاد کند.

 وی اظهار کرد: مجاهدت نیروهای درمانی در ماه‌های اخیر مصداق مدیریت عاشورایی است زیرا در شرایط سخت اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه کارکنان بهداشت و درمان بخوبی از سلامت هموطنان در مقابل ویروس کرونا دفاع کردند.

کرمی عنوان کرد: جامعه ما قدردان تلاش‌ها و از خودگذشتگی کسانی است که در خط مبارزه با ویروس کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و برای حفظ سلامتی مردم جان خود را فدا کردند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: سازمان تامین اجتماعی  ردیف اعتبارات دولتی در بودجه سنواتی ندارد و بیش از ۷۰ درصد از منابع آن از محل پرداخت حق‌بیمه تامین می‌شود که کارفرمایان و کارگران به صورت ماهیانه پرداخت می‌کنند.

عبدالله شیرکوند با اشاره به طرح توسعه خدمات الکترونیکی در تامین اجتماعی ادامه داد: اجرای طرح حذف تاریخ تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه شدگان و متناسب سازی حقوق بازنشستگان از دیگر طرح‌هایی است که در ماه‌های اخیر اجرا شده و کاهش مراجعه حضوری مخاطبان سازمانی و رضایت مندی بازنشستگان را در پی داشته است.

وی  افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌شود که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا درخواست خود را  از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir/  ثبت و پیگیری کنند.

 

ارسال نظر