شناسه خبر : 12818

بیمه کردن شمش‌های طلا دشوار شد

بیمه کردن شمش‌های طلا دشوار شد

هرچند افزایش جهانی تقاضا برای طلا با توجه به بحران سود خوبی را برای شرکت‌های ذخیره‌کننده شمش طلا به همراه داشته، اما در همین زمان بیمه کردن این شمش‌ها برای این شرکت‌ها بسیار دشوار شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اسپوتنیک، هرچند افزایش جهانی تقاضا برای طلا با توجه به بحران اقتصادی ناشی از کرونا سود خوبی را برای شرکت‌هایی که شمش طلا را ذخیره می‌کنند به ارمغان آورده است، اما در همین زمان به یک باره بیمه کردن این شمش‌ها برای این شرکت‌ها بسیار دشوار شده است.

مشکل اینجاست که بیمه‌کنندگان حداکثر میزانی ارزش یک صندوق ذخیره طلا و میزان تحت پوشش خسارت را مشخص می‌کنند اما با بالا رفتن بی‌رویه قیمت طلا در سال جاری ارزش این صندوق‌ها از این سطح حداکثر فراتر رفت. در سال جاری جهش ۳۷ درصدی قیمت طلا باعث شد تا میزان اونس‌های تحت پوشش بیمه این صندوق‌ها به شدت کاهش یابد.

طبق گزارش بلومبرگ این امر مشکلی برای صندوق‌های بزرگ که ذخایر طلای آنها میلیاردها دلار ارزش دارد ایجاد نخواهد کرد چراکه این مؤسسات ذخایر خود را به طور کامل بیمه نمی‌کنند و مابقی خسارات احتمالی را خود به عهده می‌گیرند. بانک‌های بزرگ جی‌پی مورگان و اچ‌اس‌بی‌سی که یکی از بزرگترین صندوق‌های طلای لندن را اداره می‌کند، به این شیوه عمل می‌کنند.

هرچند برای تأسیسات ذخیره سازی دیگر جهان تضمین اینکه افزایش قیمت طلا از پوشش بیمه فراتر نرود، به یک معضل تبدیل شده و آنها باید در این زمینه اقدام کنند.

ارسال نظر