شناسه خبر : 12707

اختصاصی چابک آنلاین؛

تهاتر مطالبات شرکت‌های بیمه با سهام شرکت‌های بدهکار مورد تائید بیمه مرکزی نیست

تهاتر مطالبات شرکت‌های بیمه با سهام شرکت‌های بدهکار مورد تائید بیمه مرکزی نیست

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تهاتر مطالبات شرکت‌های بیمه‌ای با سهام شرکت‌های بدهکار مورد تائید بیمه مرکزی نیست، گفت: بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه‌ای تاکید و توصیه می‌کند که در قبال صدور بیمه‌نامه‌ها حتما حق بیمه خود را در چارچوب آیین‌نامه به صورت نقدی یا قسطی که در آیین‌نامه تعریف شده، دریافت کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "غلامرضا سلیمانی" در گفت و گو با چابک آنلاین،گفت: وصول حق بیمه باید نقدی باشد در حوزه بیمه نامه شخص ثالث حق بیمه را می توان در یک دوره 6 ماهه و حداکثردر 6 قسط دریافت کرد.

وی، اظهارداشت: زمانی که شرکت های بیمه ای به جای گرفتن پول بابت طلب خویش از شرکتها،سهام دریافت می کنند از دوحالت خارج نیست که دراینصورت،یا سهام با ارزش است که شرکت بدهکار می تواند با فروش سهام خود طلب شرکت بیمه ای را پرداخت کند و سهام قابلیت نقد شوندگی داردو ادامه داد: اگر سهام شرکت بدهکار ، قابلیت نقد شوندگی ندارد پس شرکت بیمه ای عملا پولی دریافت کرده که نه تنها نقدی نیست حتی قسط 6 ماهه هم نیست و زمان نقد شدن آن در آینده نیز مشخص نیست.

سلیمانی تصریح کردکه به همین دلیل بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ای اعلام کرده که اینکار را نکنند و حداکثر شش ماهه طلب خودرا دریافت کنندبرای اینکه در زمانی که خسارت را پرداخت می کنند باید وجه نقد بپردازند و نمی توانند به افراد، سهام بپردازند.!

رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص اخذ مالیات برارزش افزوده برروی انواع بیمه نامه هم توضیح داد: مالیات برارزش افزوده بیمه نامه شخص ثالث و بقیه محصولات بیمه ای را قانون تعیین می کند، در مجلس تصویب شده که به غیر از دوبیمه نامه عمر و تکمیل درمان،بر روی مابقی بیمه نامه ها مالیات ارزش افزوده وجود دارد و برهمین اساس هم انجام می شود و هرنوع تغییر باید در مجلس تصویب شود.

وی ، با اشاره به تلاش های بسیار زیاد بیمه مرکزی برای متقاعد کردن نمایندگان مجلس در زمینه حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه نامه های درمان و عمر،افزود: با دلایل منطقی که در مجلس بیان شدمعافیت دو بیمه نامه تکمیل درمان و عمر گرفته شد.

رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص اخذ به موقع مطالبات صندوق تامین خسارت های بدنی از شرکت های بیمه ای بیان کرد:صندوق تامین طی نامه ای به شرکت های بیمه ای اعلام کرده که بخشی از مطالبات این صندوق را که باید بر طبق قانون پرداخت می شده و نشده را پرداخت کنند.

سلیمانی اظهارکرد: صندوق تامین خسارت های بدنی در این زمینه از بیمه مرکزی هم درخواست کمک کرده  و ما هم به شرکت های بیمه ای اعلام کردیم که هرچه سریعتر نسبت به پرداخت دیون صندوق اقدام کنند و شرکت های بیمه ای هم در حال انجام این کار هستند.

 

ارسال نظر