اختصاصی چابک آنلاین؛

آمار دقیقی از صاعقه‌هایی که منجر به خسارت می‌شود وجود ندارد

آمار دقیقی از صاعقه‌هایی که منجر به خسارت می‌شود وجود ندارد

سرپرست بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه آرمان بیان کرد: احتمال آسیب دیدن مناطق با ریسک بالا با کوچکترین زلزله بسیار بالاست، بنابرابن شناخت بافت شهری در برآورد ریسک کمک بسیاری به شرکت‌های بیمه‌ای می‌کند که این اطلاعات باید از شهرداری‌ها گرفته شود تا بتوان ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک درستی داشت.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "میثم ذوالفقارزاده کرمانی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: این موضوع نیاز به بررسی چند جانبه دارد یکی بررسی مناطقی که برروی این گسل ها و در معرض ریسک قرار دارند و دومی هماهنگی با شهرداری بابت این مسئله که سازه هایی که روی این گسل ها قراردارند دارای استاندارد بی آی ام هستند یا خیر؟

وی با بیان اینکه استاندارد بی آی ام جدیدا در مهندسی ساخت سازه ها اسنفاده می شود، افزود: اگر این استاندارد برای سازه هایی که برروی گسل قراردارند رعایت شده باشد احتمال خسارت را پایین می آورد.

سرپرست بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان اظهار کرد: شرکت های بیمه گر ریسک را برآورد می کنند و در برآورد ارزیابی ریسک(ان.پی.ال) یعنی بدترین سناریویی که در صورت وقوع زلزله در این مناطق احتمال دارد در نظر گرفته و  برای مناطقی که دارای سازه های غیراستاندارد قدیمی و سن بنای بالا هستند ریسک بالاتری در نظر گرفته می شود.

کرمانی تصریح کرد با توجه به شرایط موجود که زلزله های بسیاری اتفاق می افتد و گسل مشا هم فعال شده شرکت های بیمه ای باید اطلاعات ساختمان ها را داشته باشند و با توجه به استانداردهای مشخص شده شرکت های بیمه گر بتوانند با کمک اطلاعات جمع آوری شده ریسک را مدیریت کنند و مشخص شود که کدام مناطق امکان بیمه شدن دارند.

سرپرست بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان گفت: اگر از ابتدای ساخت یک ساختمان یا سازه هماهنگی های لازم مابین سازمان های مرتبط ایجاد و قوانین و مقررات از پایه رعایت شود مدیریت ریسک نیز با کیفیت بهتری انجام می شود.

کرمانی درخصوص بیمه صاعقه اینگونه توضیح داد: در بیمه نامه آتش سوزی، صاعقه و انفجار نیز تحت پوشش قرار می گیرد زیرا این سه اتفاق نزدیک به هم بوده وریسک های مشابه به هم دارند و قابل تفکیک نیستند و در حال حاضر  آمار اتفاق افتادن صاعقه در کشور به دلیل ساختمان های بلند و غیر استانداردی که ساخته می شود و صاعقه گیر ندارند حوادث زیادی رخ می دهد.

وی خاطر نشان کرد که آمار صاعقه هایی که در هر بارندگی در شمال کشور،  به دلیل غیر استاندارد بودن سیم کشی ها منجر به آتش سوزی یا سوختن وسایل الکترونیکی شود بسیار بالا است ولی آمار دقیقی از صاعقه هایی که منجر به خسارت می شوند وجود ندارد .

 

ارسال نظر