شناسه خبر : 12672

بیمه اعضای شوراهای شهر و روستا با گذشت ۱۴ سال همچنان بلاتکلیف است

بیمه اعضای شوراهای شهر و روستا با گذشت 14 سال همچنان بلاتکلیف است

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مصوبه هیات‌وزیران در سال ۱۳۸۵ در خصوص بیمه شوراها گفت: با گذشت ۱۴ سال هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

به گزارش چابک آنلاین، سعید صوفی در این باره اظهار داشت: در حالی که هیات‌وزیران طی مصوبه هفدهم اردیبهشت سال 1385 و در پاسخ به پیشنهاد شماره 2342 مورخ شانزدهم اردیبهشت همان سال شورای عالی استان‌ها، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی را موظف کرده است که تمامی اعضای شوراهای شهر و روستا که تحت پوشش هیچ‌ یک از صندوق‌های بیمه نیستند را با تأمین هزینه‌های مربوط از محل اعتبارات دولت، تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد متأسفانه با گذشت 14 سال از این تصویب‌نامه هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

وی افزود: شاید به دلایل و بهانه‌های مختلف که یکی از آن بر سر زبان‌هاست (عدم اعتبار) تاکنون به‌طور فراگیر و شاید هم اصلاً در سطح کشور اجرا نشده است.

صوفی افزود: به استناد در ردیف 1 ماده 86 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوبه اول خردادماه 1375 و اصلاحات بعدی آن از همه مسئولان خواهشمندیم در راستای سیاست کلی دولت در حوزه سلامت که در ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1395 مجلس شورا آمده است و بر آن تأکید شده است ردیفی را بدین منظور پیش‌بینی کنند تا زمینه‌ تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اعضای شوراها فراهم شود.

 

  • بلوچستانی

    بیمه ومزایا وحقوق حق اعضای شوراست جای تعجب داره از هیچ گونه بیمه ومزایای برخوردار نیستن واقعا مسولین امر در این راستا اقدام کنند بیمه حق اولیه آنهاست

  • روح اله ارغنده

    چرا این حق واز اعضا شوراهای روستاها گرفتین وباوجود اینکه در سال ۱۳۸۵تصویب شده چرا اجرایی نمیشه خواهشن پیگیری کنید

ارسال نظر