شناسه خبر : 12668

اختصاصی چابک آنلاین؛

وصول مطالبات شرکت‌های بیمه‌ای در قالب سهام درست نیست

وصول مطالبات شرکت‌های بیمه‌ای در قالب سهام درست نیست

یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: شاید ریسک مطالبات شرکت‌های بیمه‌ای با دریافت سهام از بیمه‌گذاران کاهش پیدا کند ولی به دلیل اینکه در نهایت وجه نقدی به شرکت منتقل نمی‌شود، شرکت‌های بیمه‌ای در هنگام پرداخت خسارت با ریسک‌های مهمی مواجه می‌شوند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "مجید بنویدی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: وصول مطالبات شرکت های بیمه ای در قالب سهام درست نیست به دلیل اینکه سهام ریسک های خود را دارد و با گرفتن سهام بخشی از ریسک های آن که مربوط به بازار سرمایه است به شرکت اضافه می شود.

وی افزود: شاید ریسک مطالبات بیمه ای با گرفتن سهام کاهش پیدا کند ولی به دلیل اینکه در نهایت وجه نقدی به شرکت منتقل نمی شود این احتمال وجود دارد که شرکت بیمه ای  در هنگام پرداخت خسارت با کمبود نقدینگی مواجه شود که ریسک های مهمی را برای آن  ایجاد می کند.

این کارشناس صنعت بیمه با اشاره به تاکیدبیمه مرکزی در این خصوص، اظهارکرد: از سوی نظارت مالی بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ای نامه ای ارسال شده که به هیچ وجه اجازه ندارند به این ترتیب اقدام کنند و گرفتن مطالبات شرکت از این طریق که بخشی از نقدینگی شرکت را به صورت سهام دریافت کنند جایز نیست که این  موضع گیری کاملا درست است.

بنویدی اذعان داشت که کاهش حساب های متورم شده  بدهکاران بیمه ای ، تنها اثر مثبت این اقدام است که ریسک مطالبات شرکت کاهش پیدا می کند ولی از آن طرف به دلیل اینکه در بخش سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای قرار می گیرد، ریسک سرمایه گذاری ها را بالا می برد که بستگی به نوع سهام و قابلیت نقد شوندگی آن دارد که تعادل ریسک را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: این روش، راهی منطقی برای کاهش تورم بدهکاران بیمه ای نیست و شرکت ها باید به سمتی بروند که مطالبات خودرا به صورت نقد وصول کنند به خصوص در رشته بیمه نامه شخص ثالث این موضوع اهمیت ویژه ای دارد.

این کارشناس صنعت بیمه با اشاره به قانون بیمه نامه شخص ثالث، افزود: براساس این قانون پرداخت حق بیمه این نوع بیمه نامه باید به صورت نقدی باشد.

 

ارسال نظر