شناسه خبر : 12537

شرکت‌های بزرگ کشاورزی سطح بیمه محصولات زیرکشت را به حداقل رساندند

شرکت‌های بزرگ کشاورزی سطح بیمه محصولات زیرکشت را به حداقل رساندند

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: مخاطرات ناشی از شیوع ویروس مرگبار کرونا و افزایش بی‌سابقه نهاده‌های کشاورزی ، بیمه محصولات تابستانی در خوزستان را کاهش داده است.

به گزارش چابک آنلاین، محمد آلاله افزود:از مجموع ۴۳۰هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات تابستانه خوزستان ، تنها پنج هزار و ۵۰۰هکتار از محصولات کشاورزی استان زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از مجموع بیمه محصولات کشاورزی در استان ، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار به برنج و ۲ هزارو ۸۰۰هکتار به ذرت اختصاص دارد خواستار بیمه کردن اراضی کشاورزی با توجه به مخاطرات احتمالی و حمایت از کشاورزان خسارت دیده شد.

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان افزود: حتی شرکت های بزرگ کشاورزی نیز سطح بیمه محصولات زیرکشت را به حداقل رسانده‌اند و این وضعیت بخش کشاورزی خوزستان را در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی آسیب پذیرترکرده است.

وی به شکنندگی بخش کشاورزی خوزستان نسبت به تغییرات آب و هوایی ، آفات ، سیل و سرما اشاره کرد و افزود: بیمه وسیله‌ای مناسب برای حمایت از بخش کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی است.

آلاله گفت:۳۱ مرداد ۱۳۹۹ آخرین فرصت برای بیمه محصول برنج در خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۳۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت شلتوک رفته است اظهار داشت: سطح بیمه شده محصول شلتوک با کل سطح زیرکشت این محصول قابل مقایسه نیست.

هیات دولت امسال برای نخستین بار کشت برنج در خوزستان را به همراه استان های گیلان و مازندران مجاز اعلام کرد و شرایط برای بیمه ای یارانه ای این محصول فراهم شد.

با این وجود شالی کاران خوزستانی استقبال ناچیزی از بیمه محصول خود به عمل آورده‌اند.

در ۲ سال اخیر بروز خشکسالی بی سابقه و سیل مهیب فروردین ماه ۱۳۹۸ خسارات سنگینی به بخش کشاورزان خوزستانی وارد کرد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال و عمل‌آوری ۱۳۸نوع محصول از نظر کمیت و تنوع تولیدات در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

ارسال نظر