شناسه خبر : 12440

سرما به ۹۰ درصد باغات گردو خسارت وارد کرد

سرما به  ۹۰ درصد باغات گردو خسارت وارد کرد

نائب رئیس خبرگان کشاورزی کشور گفت : صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید همواره از کشاورزان حمایت کند.

به گزارش چابک آنلاین، حسین کاکاوند روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود : طی دو سال اخیر ؛ سرمازدگی در برخی محصولات باغی استان اتفاق افتاده و علیرغم تشویق و ترغیب مسئولین برای بیمه محصولات کشاورزی ،  باغداران نسبت به بیمه محصولات خود اقدام  تا در شرایط خسارت بتوانند از مزایای بیمه استفاده و غرامت بگیرند.

وی اظهار داشت : با این حال ؛ امسال نیز خسارت سرما به حدود ۹۰ درصد از باغات گردو وارد شده که این موضوع می طلبیید تا صندوق بیمه محصولات کشاورزی از باغات سرمازده  بازدید و اعلام خسارت کنند.

کاکاوند تصریح کرد : طی اردیبهشت ماه  سال ۹۷ و ۹۸  کشاورزان و باغداران استان ؛ سرمازدگی ۱۰۰ درصد در اکثر محصولات باغی در استان را شاهد بودند که بر همین اساس جلسات متعددی با حضور نمایندگان استانداری ، فرمانداری های شهرستان ،  جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی برگزار شد و مقرر شد تا  ارزیابی و تعیین غرامت به کشاورزان و باغداران با حضور کارشناسان کشاورزی و نماینده خبرگان کشاورزی انجام شود که این مهم تاکنون میسر نشده است .

وی بر لزوم اهمیت حضور بموقع صندوق بیمه کشاورزی برای ارزیابی غرامت سرمازدگی در باغات استان تاکید کرد.

نائب رئیس خبرگان کشاورزی کشور با تقدیر از همکاری و مساعدت  کارشناسان جهاد کشاورزی استان در مواقع آسیب به باغات و سرمازدگی گفت : حمایت از کشاورزان و باغداران در مواقع ضروری و خسارت باعث می شود آنها اعتماد بیشتری به مجموعه داشته باشند و با رغبت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

کاکاوند خاطر نشان ساخت : کشاورزان و باغداران استان قزوین از صندوق بیمه محصولات کشاورزی ؛ درخواست رسیدگی به موقع برای اعلام غرامت محصولات کشاورزی خود را دارند.

وی درخواست کرد : تا در زمان بازدید و ارزیابی غرامت بیمه محصولات باغی ؛ کارشناسان تخصصی جهاد کشاورزی استان ، نماینده تشکلهای بخش کشاورزی  و نماینده خبرگان کشاورزی که در هر شهرستان مستقر هستند حضور داشته باشند .

ارسال نظر