شناسه خبر : 12397

اداره کار همکاری لازم را در زمینه بیمه بیکاری ندارد

اداره کار همکاری لازم را در  زمینه بیمه بیکاری ندارد

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد از کافه‌دارها و رستوران‌دارها در حالِ تعطیلی هستند و در مدت ۶ ماه اصناف و کاسب‌های زیادی نابود شدند و اکثر آن‌ها در حال بسته شدن هستند.

به گزارش چابک آنلاین، سید عباس میری تأکید کرد: اداره کار در خصوص بیمه بیکاری هم با صنوف همکاری لازم را نداشته و در ارائه بیمه بیکاری و پرداخت حقوق به صورت ۵۰ درصد انجام می‌شود که گلایه صنوف را در برداشت چرا که نیروهایی که در اصناف مشغول به کار بودند بالای ۳ میلیون دریافتی داشتند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین با بیان اینکه اصناف آخرین حلقه توزیع کالا در جامعه است، عنوان کرد: اصناف در سطح شهرستان در خط مقدم عرصه اقتصادی هستند و در ایامی که مردم با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، تمام تلاش خودشان را به کار بستند تا مردم برای تهیه مایحتاج عمومی به مشکل برنخورند.

میری خاطرنشان کرد: در شهرستان ورامین حدود ۱۵ هزار کاسب جوازدار و بدون جواز فعالیت می‌کنند که از این تعداد در ایام کرونا ۳۰ درصد دچار آسیب و ۵۰ تا ۶۰ درصد مشکل داشتند و حدود ۱۰ درصد نیز آسیب ۱۰۰ درصدی دیدند و ۱۰ درصد از کل کارگران بیکار شده و بیمه بیکاری آن‌ها به طول کامل انجام نمی‌شود.

ارسال نظر