شناسه خبر : 12364

اختصاصی چابک آنلاین؛

کارمزد نمایندگان در آیین‌نامه عادلانه تعریف نشده است

کارمزد نمایندگان در آیین‌نامه عادلانه تعریف نشده است

رئیس هیئت مدیره شرکت نمایندگی پیشتازان پاسارگاد بیان کرد: کارمزد نمایندگان در آیین نامه کارمزد عادلانه تعریف نشده و سهم نمایندگان از ایجاد پرتفویی که انجام می‌شود بسیار کم است و حتما باید یک بازنگری در مبلغ و نحوه پرداخت آن انجام شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "محمد قاسمی وند" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: درآیین نامه کارمزد کاملاعنوان شده که به هر رشته بیمه ای چه کارمزدی تعلق می گیرد و شرکتهای بیمه ای به چه شکلی باید آن را پرداخت کنند هرچند که تاکنون نشنیده ام شرکتی بالاتر از سقف تعیین شده بپردازد.

رئیس هیات مدیره شرکت نمایندگی پیشتازان پاسارگاد تصریح کرد: بیمه مرکزی می تواند با نظارت دقیق تر این مسئله را مدیریت کند.

قاسمی وند،یکی از مهمترین اثرات منفی پرداخت کارمزد بیشتر به نمایندگان را ورود به رقابت ناسالم مطرح کرد و گفت: رعایت نکردن اخلاق حرفه ای و رقابت ناسالم از اثرات منفی این موضوع است و قطعا شرکت های بیمه‌ای در نهایت به دلیل بهم ریختن اکچوئری، متضرر می شود  و نمی تواند خسارت ها را به موقع پرداخت کند.

وی،اذعان داشت که کارمزد نمایندگان در آیین نامه کارمزد عادلانه تعریف نشده و سهم نمایندگان از ایجاد پرتفویی که انجام می شود بسیار کم است و حتما باید یک بازنگری در مبلغ و نحوه پرداخت آن انجام شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت نمایندگی پیشتازان پاسارگاد بیان کرد: می توان از شرکت‌های بیمه‌ای دیگر دنیا در این زمینه الگو برداری کرد زیرا درکشورهای دیگردر زمینه بیمه نامه های عمر کارمزد حداقل دو برابر آن چیزی که در ایران پرداخت می شود، است با اینکار نمایندگان هم نسبت به فعالیت دلگرم تر می شوند.

ارسال نظر