شناسه خبر : 12359

اصلاح قوانین صنعت بیمه با جدیت دنبال خواهد شد

اصلاح قوانین صنعت بیمه با جدیت دنبال خواهد شد

رئیس کل بیمه مرکزی و هیات عامل نهاد سیاست گذار صنعت بیمه در نخستین هفته‌های کاری با رئیس مجلس یازدهم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر محمدباقر قالیباف در این دیدار با ابراز خرسندی از عملکرد صنعت بیمه در حوزه رشد اقتصادی و همچنین مسئولیت اجتماعی، اظهار داشت: همکاری کمیسیون های مرتبط مجلس با صنعت بیمه یک ضرورت انکارناپذیر است و با راه اندازی کارگروه تحول، تمامی راهکارهای رشد صنعت بیمه بررسی می شود و تدوین و اصلاح قوانین با جدیت دنبال خواهد شد.
دکتر قالیباف کاهش دغدغه های دولت را از ماموریت ها و دستاوردهای صنعت بیمه یاد کرد و افزود: اگر ریسک¬های موجود کشور با تکیه بر اصول و قواعد بیمه ای مدیریت شود در هنگام وقوع حوادث و بحران، هیچ نیازی به ورود دولت و حاکمیت وجود نخواهد داشت.
در این دیدار دکتر غلامرضا سلیمانی از ملاقات با رئیس قوه مقننه به عنوان فرصتی مناسب برای تعامل اهالی صنعت بیمه و اعضای خانه ملت یاد کرد و گفت: صنعت بیمه خود را در بزنگاه های حساسی نظیر تحریم های ناجوانمردانه، بحران کرونا، زلزله ها و سیل های اخیر به اثبات رسانده و با حمایت نهاد قانونگذار و تصویب لوایح مهم بیمه ای، این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.
رئیس کل بیمه مرکزی از ضرورت تبیین ظرفیت های ناشناخته صنعت بیمه و تاثیر آن در افزایش ضریب رضایت و رفاه جامعه سخن گفت و تصریح کرد: در زمینه همگانی سازی بیمه های زندگی و شناسایی قابلیت ها و مزیت¬های آن، اقدامات خوبی انجام شده اما باید به سمت فرهنگسازی عمومی بیمه های آینده ساز حرکت کنیم.
دکتر سلیمانی از تاسیس مرکز ملی مدیریت ریسک به عنوان یک تحول بزرگ در تعادل اقتصادی کشور نام برد و تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز فعالان حوزه کسب و کار، تولید و خدمات، شبکه های واردات و صادرات و بنگاه های دیگر اقتصادی می توانند در فضای امن و آرام به فعالیت بپردازند.
وی به ارائه گزارش تفصیلی از عملکرد صنعت بیمه و صندوق تأمین خسارت¬های بدنی در چهار سال اخیر پرداخت و افزود: رضایتمندی و اعتماد عمومی مردم به صنعت بیمه بزرگترین سرمایه این صنعت به شمار می رود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به آمار بالای پرونده های دارای مقصر و متواری در صنعت بیمه گفت: در سال ۱۳۹۸ صندوق تامین خسارت های بدنی به ۲۲ هزار و ۹۳۷ پرونده دارای مقصر و متواری رسیدگی و خسارت پرداخت کرده است.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت در سال۹۸ به عنوان یکی از دستاوردهای صنعت بیمه یاد کرد و گفت: اهتمام جدی صنعت بیمه برای پرداخت خسارت های وارده به بیمه گذاران یکی از وظایفی است که با افتخار به آن عمل کرده ایم.
رئیس شورای عالی بیمه، اقتدار صنعت بیمه در حوزه اتکایی را یکی از مهمترین دستاوردهای ضد تحریمی دانست و گفت: خوشبختانه صنعت بیمه با وجود تحریم ها بسیار موفق عمل کرد هم اکنون برای تمام ریسک های بزرگ، پوشش های بیمه ای مناسب وجود دارد.
دکتر سلیمانی در پایان با تشریح جزئیات لایحه تاسیس صندوق بیمه های همگانی و نقش آن در ایجاد فضای امنیت آفرین و اطمینان بخش در جامعه از رئیس قوه مقننه و نمایندگان خانه ملت خواست تا با تصویب نهایی این لایحه از بار روانی و مالی ملت بکاهند.
گفتنی است در این دیدار یک و ساعت و نیم طرفین بر ضرورت تعامل تنگاتنگ و هم افزایی در زمینه های گوناگون تاکید کردند.

ارسال نظر