شناسه خبر : 12342

۹۵۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور بیمه پردازی می‌کنند

۹۵۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور بیمه پردازی می‌کنند

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی با تاکید بر تصویب حق مسکن کارگران و پرداخت معوقات آن، اختصاص سهمیه بیمه برای کارگران ساختمانی در سال جاری را خواستار شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ساداتی با اشاره به تاخیر در تصویب مصوبه حق مسکن کارگران اظهار کرد: امسال حق مسکن کارگران را کمی بالا بردند ولی از آن طرف سنوات کارگری را کاهش دادند که متاسفانه با گذشت دو ماه از تصویب آن در شورای عالی کار و ارسال مصوبه به هیات وزیران هنوز مورد بررسی و تصویب قرار نگرفته است.

وی در ادامه درباره آخرین آمار بیمه کارگران ساختمانی گفت: در حال حاضر از آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که تعهد شده بود تحت پوشش بیمه قرار گیرند، ۹۵۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور بیمه پردازی می کنند و  منتظریم که امسال هم سهمیه ای درباره کارگران ساختمانی اختصاص داده شود، البته مسئولان تامین اجتماعی اعلام کرده اند که امکانش نیست ولی ما آمادگی داریم که از ظرفیت امسال برای کارگران ساختمانی استفاده کنیم چون بنا بود که دیگر سهمیه ای نباشد و بر اساس ظرفیت سامانه رفاهی بیمه کارگران ساختمانی انجام شود.

به گفته ساداتی،  این سامانه در حال حاضر فعال و پویا است و سازمان تامین اجتماعی اطلاعات سامانه رفاهی را در اختیار دارد و می تواند لحظه ای رصد کند.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در پایان گفت: انتظار داریم امسال مسئولان عنایت کنند و با توجه به شناسایی و حذف کسانی که کارگر ساختمانی نبودند و مختومه شدن پرونده این افراد، ظرفیت خالی شده آنها را در اختیار کارگران ساختمانی قرار دهند تا کارگرانی که بر اساس سامانه حایز شرایط شناخته شده اند بتوانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

  • ناشناس

    کارگران ساختمانی مبالغ ناچیزی به بیمه پرداخت می کنندبخاطر همین هیچ حمایتی ندارند

  • کارگرم

    با سلام بنده حدود ۷ساله که تحت حمایت بیمه کارگران ساختمانی هستم.ولی بجز پرداخت حق بیمه هیچ مزایایی ازطرف تامین اجتماعی به کارگران تعلق نگرفته.هنوز بعد هفت سال برای تمدید قراداد بیمه به بهانه ی بازرسی چندماه از فرصت سابقه ی بیمه میگذره تا قراداد ما دوباره ثبت بشه.

  • علی

    من ۸ساله پول میریزم چند ماه به عنوان بازرسی پول صنف بده هیچ مزایای هم نداری

  • ناشناس

    برای تمدید کارت ۲ماه طول می کشه تا درباره وصل کنن چرا مدت تمدید کارت بیشتر نمیکنن

  • ناشناس

    چرا هیچ مزایایی نداره

  • ناشناس

    روزی که بیمه شدیم بیست هزارتومن بود حالا کردن صدوشصت وپنج هزارتومن

ارسال نظر