شناسه خبر : 1232

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:

۱۰۰ درصد روستاییان سیستان و بلوچستان دارای دفترچه سلامت هستند

100 درصد روستاییان سیستان و بلوچستان دارای دفترچه سلامت هستند

صفدری گفت: ۱۰۰ درصد روستاییان دارای دفترچه سلامت رایگان روستایی بوده و از خدمات نظام سلامت در بخش دولتی و خصوصی بهره‌مند هستند.

‌به گزارش چابک آنلاین، صفدری گفت: تمامی شهرنشینان استان بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و همانند کارکنان دولت از خدمات نظام سلامت بهره مند هستند.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: بعضی از شهرنشینان فاقد دفترچه بیمه درمانی هستند و به بیمارستان‌ها مراجعه و بستری می‌شوند، برای این افراد تمهیداتی خاصی در نظر گرفته شده به این صورت که با معرفی نامه از بیمارستان می‌توانند به نمایندگی و دفاتر پیشخوان دولت و یا ادارات بیمه سلامت شهرستانها‌ یا اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کرده و با پرداخت 264 هزار تومان برای هر نفر یک از اعضای خانواده سریعا نسبت به صدور دفترچه بیمه ایرانیان ‌اقدام کنند و از خدمات نظام بیمه سلامت در بخش بستری و سرپایی بهره‌مند ‌شوند و اگر در روستاها باشند از طریق مراکز بهداشتی درمانی روستایی فرم مربوطه تکمیل وبا مراجعه به دفاتر پیشخوان سریعا در کمتر از 10 دقیقه دفترچه بیمه درمانی روستایی صادر می‌گردد.

صفدری خاطرنشان کرد: تمامی بیماران خاص استان اعم از تالاسمی‌، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس بصورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت هستند و کلیه هزینه‌های درمانی این افراد توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود‌.

صفدری بیان کرد: بعضی از شهرنشینان قادر به پرداخت 264 هزارتومان حق بیمه جهت دریافت دفترچه بیمه ایرانیان در سال نیستند. این عزیزان با مراجعه به سازمان‌های حمایتی ازجمله بهزیستی و کمیته امداد و بعنوان مدد جو به بیمه سلامت معرفی می‌شوند و صاحب دفترچه بیمه درمانی رایگان می‌گردد.

وی افزود: بحث بیمه تجاری نیست بلکه بحث سلامت و تکریم مردم است، کسانی‌که تاکنون موفق به دریافت دفترچه سلامت نشده‌‌اند، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان مراجعه و دفترچه بیمه ایرانیان دریافت نمایند.

 

ارسال نظر