شناسه خبر : 12318

میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای در اقتصاد کشور ۲دهم درصد است

میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای در اقتصاد کشور ۲دهم درصد است

مدیر عامل شرکت بیمه ایران گفت: میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای در اقتصاد کشور تنها ۲ دهم درصد و پایین‌تر از میانگین کشورهای پیشرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضایی شامگاه سه شنبه در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دفتر استاندار، افزود: در کشورهای بزرگ مانند آمریکا صنعت بیمه حدود ۷۶ درصد سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه ارتباط مستقیم با اقتصاد دارد، تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات در بخش صنعت ، کمبود نقدینگی و همچنین صادرات از سوی تولیدکنندگان است که صنعت بیمه با تضمین صادرات می تواند در رفع این مشکل یاریگر تولیدکنندگان کشور باشد .

وی یادآور شد: کل سرمایه گذاری صنعت بیمه در حدود هشت هزار میلیارد تومان است که ۳۵۰۰ میلیارد تومان از این میزان متعلق به بیمه ایران است.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران گفت: با مجوز رییس جمهوری و افزایش سرمایه انجام شده در شرکت بیمه ایران ، سرمایه این شرکت به ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

صندوق بیمه عمر ایجاد می شود

رضایی افزود: ایجاد صندوق بیمه عمر و پرداخت سود و خدمات به مردم از برنامه های آتی شرکت بیمه ایران است که از آن طریق بتوان ضمن سامان‌بخشی سرمایه های خرد ، سودآوری مناسبی برای مردم ایجاد شود.  

وی بیان کرد: شرکتهای بیمه ای در تمام دنیا دارای دو بخش فنی و سرمایه گذاری است و سودآوری این گونه شرکتها از بخش سرمایه گذاری تامین می شود .  

وی به افزایش بخش سرمایه گذاری بیمه ایران از ۲۱۰۰ به ۲۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بورسی خبر داد و افزود: این مساله کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است .

میانگین ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۵ درصد است

مدیر عامل شرکت بیمه ایران با بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ بیمه در کشورهای دنیا هفت و در ایران فقط ۲.۵ درصد است، افزود: بیمه ایران به عنوان خدمتگزار مردم از هیچ کوششی جهت جلب اعتماد و رضایت آحاد اقشار جامعه دریغ نخواهد کرد .

رضایی ادامه داد: شرکت بیمه ایران سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش دیه‌ها پرداخت کرد .

وی با اشاره به اینکه در ایران  خدمات بیمه ای تعریف نشده و همین مساله سبب شده است تا شرکتهای بیمه خصوصی با شاخص کاهش قیمت بتوانند با شرکت بیمه ایران رقابت کنند، افزود: لازم است تا مردم هنگام عقد قرارداد با شرکتهای بیمه ای به شرایط درج شده در بیمه نامه توجه و با حساسیت قرارداد خود را منعقد کنند.

وی تاکید کرد: اگر به شرکتهای بیمه ای اهمیت داده شود و شرکتها نیز بیمه های خاص بر اساس نیاز مردم ارائه دهند ، بیمه ها می توانند تاثیر مثبت و موثری در کشور داشته باشند.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران اظهار امیدواری کرد: با افزایش شعبه های این شرکت در استان سمنان به ۱۰۰ نمایندگی، برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

بیمه ایران تنها شرکت دولتی در کشور است که ۲۵۲ شعبه در داخل و ۹ شعبه در خارج از کشور دارد، این بیمه تنها شرکتی است که در خارج از کشور شعبه دارد.‌ 

ارسال نظر