شناسه خبر : 12291

امکان افزایش ظرفیت برای بیمه قالیبافان وجود ندارد

امکان افزایش ظرفیت برای بیمه قالیبافان وجود ندارد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه امکان افزایش ظرفیت برای بیمه قالیبافان وجود ندارد، گفت: فقط در صورت افزایش اعتبار می‌توانیم فرد جدیدی را بیمه کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مصطفی سالاری در خصوص بیمه قالیبافان گفت: بیمه قالیبافان تابع میزان اعتباری است که در قانون بودجه پیش بینی و تخصیص داده می‌شود و همچنین سهمی که دولت به جای بیمه شده باید پرداخت کند و در این چارچوب ما مشکلی برای اجرای بیمه قالیبافان نداریم.

وی افزود: نمی‌توانیم ظرفیت پذیرش بیمه شدگان را امسال افزایش دهیم مگر اینکه تعدادی از افراد از چرخه بیمه خارج شوند و در این صورت افراد جدیدی را پوشش خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: البته چنانچه اعتبار بیشتری به ما داده شود می‌توانیم تعداد افراد جدید و پشت نوبتی‌ها را تحت پوشش قرار دهیم اما اگر بخواهیم فراتر از اعتبار، پوششی ایجاد کنیم تخلف قانونی انجام داده‌ایم و از قانون برنامه ششم سرپیچی کرده‌ایم.

وی همچنین در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: محل تأمین اعتبار بیمه کارگران ساختمانی متفاوت است و اعتباری که از محل پروانه‌های ساختمانی داریم بسیار کمتر از هزینه بیمه کارگران ساختمانی مشمول است.

وی گفت: پیشنهاد داده‌ایم ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در مجلس اصلاح شود و اگر این اتفاق رخ دهد تا حدود زیادی می‌توانیم ظرفیت بیمه کارگران ساختمانی را افزایش دهیم و همچنین اصلاح این قانون افزایش منابع را به دنبال خواهد داشت

  • احمد

    چرا به مستمری بگیران قالیبافی عائله مندی و حق مسکن‌ وغیره تعلق نمیگیرد ؟

ارسال نظر