شناسه خبر : 12246

وزیرارشاد برای تسریع در بیمه فعالان قرآنی به رییس سازمان برنامه، نامه نوشت

وزیرارشاد برای تسریع در بیمه فعالان قرآنی به رییس سازمان برنامه، نامه نوشت

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نامه‌نگاری با رییس سازمان برنامه و بودجه جهت تسریع در روند بیمه فعالان قرآنی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به بیمه فعالان قرآنی گفت: بیمه فعالان قرآنی رشد قابل توجهی داشته است اما محدودیت‌های مالی نیز در این دو سال وجود داشته است.

وی با بیان اینکه بیمه فعالان قرآنی رشد قابل توجهی داشته اما هنوز نتوانسته فراگیر باشد افزود: در دو سه سال مقداری که در حوزه بیمه فعالان قرآنی تمام تلاشمان را کردیم که بودجه مناسب آن را دریافت کنیم. به ویژه در جلسه‌ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم صحبت شد و نامه‌ای زدم به طور جدی در چند سال رشد جدی داشته است اما هنوز فراگیر نشده است.

صالحی با تاکید بر اینکه اخیراً نیز نامه در همین خصوص به رئیس سازمان برنامه و بودجه زده است گفت: اخیراً نامه‌ای نیز به دکتر نوبخت نوشته‌ایم و امیدواریم با همه منابع محدودی که وجود دارد توفیق در جذب اعتبارات بیشتر برای بیمه فعالان قرآنی را داشته باشیم.

در مورد چگونگی مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت ادغام این اتحادیه‌ها گفت: مجموعه مؤسسات قرآنی که بیش از ۳ هزار مؤسسه به شمار می‌روند با یک انتخابات فراگیر در جهت ادغام کمک می‌کنند تا مؤسسات مردمی قرآنی بتوانند با قوت بیشتر حرکت کنند، این مساله از چندسال قبل مطرح و به عنوان یک مسیر در فرا راه مؤسسات قرآنی قرار داشت.

وی ادامه داد: وقفه‌هایی در این راه به وجود آمد، این وقفه‌ها دلایل مختلفی داشت که یکی از آنها اساسنامه مؤثر برای ادغام اتحادیه‌های فراگیر بود و در آئین‌نامه آن ابهاماتی وجود داشت، با ارجاعی که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرکز مؤسسات برای ادغام داشت خوشبختانه از یک سال گذشته بر اساس جلسات مشترک هیأت مدیره دو اتحادیه اساسنامه جدید تدوین و آئین‌نامه اصلاح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: بر اساس تصمیم‌گیری در هیأت مدیره دو اتحادیه قرار شد ۱۵ نفر به عنوان اعضای هیأت مدیره جدید از میان ۵۹۰ نفری که در سراسر کشور رأی خواهند آورد انتخاب شوند.

صالحی در مورد کیفیت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتحادیه جدید نیز خاطرنشان کرد: در همین راستا در اساسنامه جدید قرار است از طریق مشارکت دادن مؤسسات در تصمیم‌گیری‌های اصلی قرآنی کشور به این اتحادیه‌ها کمک شود، همچنین در سایر حوزه‌ها همچون معافیت‌ها کمک‌های لازم را همچون گذشته خواهیم داشت، بنابراین یکی از نگاه‌های ما برای رسیدن به این ادغام و تلاش‌های یک‌ساله این بود که این مؤسسات به عنوان یک جریان فراگیر صنفی مردمی قرآنی، مرجعی برای حمایت‌ها، زیرساخت‌ها و جهت‌گیری‌ها باشد.

ارسال نظر