شناسه خبر : 1222

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خرم آباد:

مستمری تیر ماه بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشد/ تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان هم اضافه شد

مستمری تیر ماه بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشد/ تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان هم اضافه شد

محمدحسن موسیوند با ابراز نگرانی نسبت به تاخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، گفت: جدا از تاخیری که در پرداخت مستمری بازنشستگان به وجود آمده، در دریافت هزینه درمان بیمه تکمیلی نیز دچار مشکل هستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، محمدحسن موسیوند گفت: مستمری تیر ماه  مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی هنوز به حساب آنها واریز شده نشده و این نگرانی برای آنها پیش آمده است که این تاخیرها در ماه‌های پیش رو بازهم تکرار شود.

وی اضافه کرد: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی براساس لیست حروف الفبا به حساب آنها واریز می‌شود و اسامی مستمری‌بگیرانی که نام خانوادگی آنها با حروف‌ پایانی فهرست الفبا آغاز می‌شود، نهایتا تا بیست و هفتم هر ماه مستمری خود را دریافت می‌کردند اما حالا دست‌کم سه ماه است که مستمری‌‌های حروف‌ آخر به سی‌ام هرماه واریز می‌شود و در ماه جاری (تیر ماه ) هنوز این تاخیر ادامه دارد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تاخیرهای، پیش آمده در پرداخت مستمری‌ها، افزود: البته این تاخیرها تنها مربوط به حروف‌های پایانی نیست و حروف‌ ابتدایی نیز در  چند ماه گذشته با تاخیر مستمری‌های خود را دریافت کرده‌اند.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران گفت: پنج ماهی است بازنشستگان تامین اجتماعی خرم آباد از دریافت  خدمات بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ محروم شده‌اند.

او با بیان اینکه شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ متعهد به پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است، افزود: بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در خرم آباد مدعی است سازمان تامین اجتماعی علارغم آنکه ماهانه به ازای هر نفر ۳۸ هزار و۲۰۰ تومان از حقوق بازنشستگان کسر می‌کند، پولی بابت هزینه در مانی بازنشستگان به این شرکت بیمه‌گر پرداخت نمی‌کند به همین دلیل از دادن خدمات معذور است.

موسیوند عدم پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی ازسوی بیمه آتیه‌سازان حافظ و بلاتکلیفی بازنشستگان را  شایسته این قشر زحمتکش جامعه که سالهای زیادی از عمر خود را در بخش‌های تولیدی و خدماتی خدمت کرده‌اند، ندانست و گفت: بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی باید به صورت رایگان از تمامی امکانات درمانی مورد نیاز توسط سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند اما عدم امکانات کافی سازمان باعث شده بازنشستگان و مستمری‌بگیران سراغ بیمه تکمیلی بروند.

 

ارسال نظر