اختصاصی چابک‌آنلاین؛

وزارت بهداشت گزارشی از هزینه کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه ارائه نکرد

وزارت بهداشت گزارشی از هزینه کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه ارائه نکرد

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون معتقد است که آیین نامه‌های شورای‌عالی بیمه به دلیل داشتن ذی‌نفعان متعدد به یک مقدار زمان برای رسیدن به اجماع و اتفاق نظر، نیاز دارد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "یونس مظلومی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، عنوان کرد: در قانون گفته شده که 10 درصد از منابع تولیدی حق بیمه های ثالث باید به وزارت بهداشت پرداخت شود تا این منابع صرف درمان بخشی از مصدومین ناشی از حوادث جاده ای شود.

وی افزود: درهمان قانون پیش بینی شده که وزارت بهداشت باید نحوه هزینه کرد این منابع را به بیمه مرکزی و صنعت بیمه گزارش دهد اما تا کنون گزارشی برنحوه هزینه کرد این منابع ارائه نشده  درحالیکه صنعت بیمه حدود 6 تا 7 هزار میلیارد تومان عوارض پرداخت کرده است.

وی، در خصوص مبلغ پرداختی از سوی شرکت های بیمه ای به صندوق تامین خسارت های بدنی، گفت: این صندوق یکسری وظایف جاری دارد اما یک تعهد کلی تر هم دارد و آن اینکه اگر شرکت بیمه ای به هر دلیلی نتوانست تعهدات خود را ایفا کند، صندوق آنجا تعهد دارد بنابراین نیاز است که برای تعهد کلی تر منابع خیلی خوبی در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون وجود سابقه مشتریان پر ریسک در صنعت بیمه را محدود به بیمه های اتومبیل عنوان کرد و ادامه داد: سابقه مشتریان پرریسک صنعت بیمه باید در سایر رشته های بیمه ای مانند آتش سوزی، مسئولیت، حمل و نقل و شناورها هم باشد تا صنعت بیمه بتواند در یک پایگاه داده اطلاعات بیمه گذاران را با یکدیگر تبادل کند.

مظلومی اذعان داشت که بیمه مرکزی یا شرکت های بیمه ای باید برای پایگاه داده های مشتریان صنعت بیمه اقدام کنند، البته در حال حاضر بیمه مرکزی فعالیت هایی در حوزه آی‌تی و انفورماتیک (علم اطلاعات و پردازش اطلاعات و مهندسی سامانه‌های اطلاعاتی) انجام می دهد.

وی ادامه داد: بنابراین شرکت های بیمه یا باید خود، کاری در زمینه اطلاعات بیمه گذاران پر ریسک انجام دهند یا از بیمه مرکزی تقاضا کنند که در سیستم سنهاب که شبکه اطلاعات صنعت بیمه است این موضوع را در اولویت قرار دهد.

 مدیرعامل شرکت بیمه تعاون بااشاره به ذی‌نفعان متعددی که برای آیین نامه های شورای‌عالی بیمه وجود دارد، گفت: در جریان تدوین آیین نامه های شورایعالی بیمه ذینفعان مختلفی از نهادهای حاکمیتی حضور دارندو طبیعی است برای رسیدن به یک اجماع و توافق بین همه  ذینفعان یک مقدار زمان نیاز است.

مظلومی تصریح کرد که اگر آیین نامه های شورایعالی بیمه با عجله تصویب شود، ممکن است که مجبور شوند چندین الحاقیه صادر و اصلاح کنند.

ارسال نظر