مجتمع قضایی تصادفات رانندگی سرعت خدمت رسانی به بیمه گذاران را افزایش می‌دهد

مجتمع قضایی تصادفات رانندگی سرعت خدمت رسانی به بیمه گذاران را افزایش می‌دهد

مدیرکل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: تشکیل مجتمع قضایی تصادفات رانندگی و امور بیمه ای علاوه بر افزایش سرعت خدمت رسانی به بیمه گذاران، موجب اعتماد مردم به قوه قضاییه و صنعت بیمه خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین، فرزاد فرهادی راد افزود: حجم روزافزون وسایل نقلیه در شهرهای بزرگ، کثرت وقوع تصادفات و ورود پرونده های مربوطه به آنها در مراجع قضایی، آثار زیان بار و خسارات ناشی از جرایم و تخلفات رانندگی، عدم استقرار نهادهای مرتبط با موضوع در کنار واحدهای قضایی رسیدگی کننده، محدود سازی و ترمیم سریع آلام و دردهای مالی، جانی و روحی مردم و حجم روزافزون وسایل نقلیه در شهرهای بزرگ از جمله ضرورت های تشکیل مجتمع قضایی تصادفات رانندگی و امور بیمه ای است.

وی بیان کرد: تسریع در رسیدگی، ایجاد وحدت رویه در آراء، جلوگیری از سردرگمی مراجعان، پیشگیری از جرائم و تخلفات رانندگی، پیشگیری از جرائم جعل، تبانی و ... علیه شرکت های بیمه، استفاده از تمامی ظرفیت نهادهای مرتبط، حفظ حقوق و تکریم شأن بیمه گذاران، رسیدگی تخصصی به جرایم و تخلفات رانندگی، متمرکز شدن پرونده به منظور سهولت رسیدگی، حضور نماینده شرکت بیمه در جلسات رسیدگی و آموزش دقیق قضات رسیدگی کننده به پرونده های مطروحه در مجتمع از جمله اهداف شکل گیری این مجتمع است.

 

ارسال نظر