شناسه خبر : 11922

‌هنرمندان بوشهری فاقد بیمه تسهیلات دریافت می‌کنند

‌هنرمندان بوشهری فاقد بیمه تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: هنرمندان و بنگاه‌های هنری این استان که فاقد بیمه هستند در مرحله دوم حمایت از مشاغل هنری آسیب‌دیده از کرونا، تسهیلات دریافت می‌کنند و در این زمینه به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین، فاطمه کرمپور  گفت: در مرحله اول طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل هنری آسیب دیده، بنگاه های دارای کدکارگاهی می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند که تاکنون تنها ۲۷ نفر برای دریافت این تسهیلات تقاضای خود را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: باتوجه به اینکه بیشتر بنگاه‌های هنری استان بوشهر فاقد کدکارگاهی تامین اجتماعی بوده و اکثر هنرمندان دارای بیمه خویش فرما و تحت پوشش بیمه هنرمندان هستند، در مرحله اول اجرای این طرح امکان ثبت نام را نداشتند.

کرمپور اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده بین وزارت کار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرحله دوم به افراد و اماکن فاقد بیمه تسهیلات داده می‌شود و باتوجه به یارانه ای که دولت جهت بازپرداخت اقساط این وام ها درنظر گرفته است امیدواریم که گشایشی در مشکلات اهالی فرهنگ و هنر انجام شود.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: بیشترین آسیب در این دوره مربوط به کانون‌های تبلیغاتی استان با ۱۴ میلیارد تومان و کتابفروشی‌ها با ۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان است.

کرمپور افزود:  از زمان شیوع کرونا تا به امروز جشنواره‌های فرهنگی هنری، کنسرت‌ها، آموزشگاه‌های هنری، موسسات و سینماهای کشور تعطیل شد و به همین دلیل از نظر مالی و درآمدی به بدنه این قشر صدمات زیادی وارد شده است که جبران آن نیازمند زمان زیادی است.

ارسال نظر