شناسه خبر : 11878

۱۳ درصد بانوان روستایی خراسان رضوی بیمه هستند

۱۳ درصد بانوان روستایی خراسان رضوی بیمه هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه زنان ضعیف کار کرده‌ایم گفت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم از مجموع ۵۰ درصد جمعیت هدف ما که بانوان هستند تنها ۱۳ و نیم درصدشان زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفته‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمود کاظمی روز دوشنبه در نشست بررسی بیمه روستاییان تربت‌حیدریه افزود: ضرورت دارد در حوزه زنان جدی‌تر کار کنیم و در حوزه جذب جوانان نیز راهبردهای عملیاتی‌تری را دنبال کنیم.
وی با بیان این که برابر سرشماری سال ۹۵ رتبه نخست جمعیت تحت شمول بیمه اجتماعی کشور به خراسان رضوی اختصاص دارد ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته این استان دارای بیش‌ از ۵۱۶ هزار خانوار روستایی است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: بیشترین بهره‌برداران کشاورزی نیز در خراسان رضوی هستند و جمعیت زیرپوشش بیمه در استان ۱۶۴ هزار و ۴۰۰ خانوار است و میانگین پوشش بیمه نیز ۳۲ درصد است.
کاظمی افزود: از نظر تعداد افراد تحت پوشش هم بعد از استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی از نظر زیرپوشش قراردادن بیمه افراد در رتبه دوم قرار دارد اما چون جمعیت مشمول ما زیاد است از لحاظ ضریب پوشش رتبه پانزدهم کشور را در اختیار داریم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ خانوار مستمری‌بگیر در سه حوزه از کارافتادگی، فوت و بازنشستگی در استان خراسان رضوی وجود دارد و در بین شهرستان‌های استان تربت‌حیدریه رتبه هفتم زیر پوشش استان را دارد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی به شرایط کرونا هم اشاره کرد و گفت: برای افراد زیر پوشش که به کرونا مبتلا شده اند، تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته‌ایم ضمن اینکه مبالغی نیز به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.
کارشناس بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و کارگزار معین تربت‌حیدریه نیز در این نشست گفت: این نهاد فعالیت خود را از سال ۸۴ در قالب هفت کارگزار و زیر نظر تعاونی‌های تولید آغاز کرده است.

معصومه مصطفوی افزود: هم اکنون از مجموع ۲۳ هزار جمعیت روستایی تربت‌حیدریه، ۹ هزار و ۱۴۹ خانوار برابر ۴۱ درصد جامعه هدف، زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند.

وی شمار مستمری بگیران را ۸۱۲ خانوار اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، ۴۴ خانوار مستمری‌بگیر از کار افتاده، ۳۷۲ خانوار مستمری‌بگیر خرد و ۳۸۲ خانوار مستمری‌بگیر بازنشسته هستند.
کارشناس بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و کارگزار معین تربت‌حیدریه گفت:یکی از چالش‌های فرارو، بیمه‌های خصوصی هستند که با تبلیغات دروغین و نیز وعده‌های واهی، روستاییان را تشویق می‌کنند تا از بیمه روستاییان صرف نظر کنند.
مصطفوی افزود: از بخشداران انتظار داریم آدرس شبکه‌های اجتماعی بخش خود را در اختیار ما قرار دهند تا ضمن عضویت در آنها، خدمات خود را به جامعه هدف روستایی معرفی کنیم.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

ارسال نظر