شناسه خبر : 11872

بیمه بیش از ۵۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری و باغهای چای گیلان

بیمه بیش از ۵۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری و باغهای چای گیلان

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: تاکنون دو محصول استراتژیک استان شامل برنج و چای با سطح زیرکشت افزون بر ۵۳ هزار هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پیمان معمارزاده روز دوشنبه افزود: از این وسعت ۳۸ هزار و ۹۵۰ هکتار مربوط به اراضی شالیزاری و حدود ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار هم باغات چای است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۴۴ هزار و ۲۰۰ نفر از شالیکاران گیلان اراضی شالیزاری و ۳۰ هزار و ۲۱۰ نفر از چایکاران نیز باغات چای شان را بیمه کردند.

معمارزاده با بیان اینکه مهلت بیمه اراضی شالیزاری تا پایان ماه جاری و چای و مرکبات تا فردا "دهم تیرماه" تمدید شده است، اظهار داشت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به شعب اصلی بانک کشاورزی در شهرستان های گیلان یا دفاتر خدمات بیمه ای برای بیمه این محصولات اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی ۳۴ نوع محصول را تحت پوشش قرار می دهد که عمده ترین آن برنج، چای، دام های سبک و سنگین، ابریشم، طیور، باغات فندوق و زیتون است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان بیان داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۰ نفر در این استان محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده اند.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است،  ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

 

ارسال نظر