شناسه خبر : 11867

حق بیمه هنرمندان به حسابشان برمی‌گردد

حق بیمه هنرمندان به حسابشان برمی‌گردد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هنرمندانی که برای حق بیمه سه ماهه خود فیش دریافت کردند نگران نباشند از بخشودگی حق بیمه برخوردار می‌شوند و هزینه واریزشده تا مردادماه به حسابشان برمی‌گردد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، "محمدحسین اسماعیلی" با اشاره به بخشودگی سه ماه بیمه هنرمندان تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و بنا بر تصمیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیمه سه ماه اول سال ۹۹ هنرمندان بخشیده شده و توسط صندوق اعتباری هنر به‌حساب تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به صندوق هنر اعلام کرده بود که هنرمندان باید برای سه ماه اول فیش بگیرند اما هزینه آن را پرداخت نکنند ما نیز مانند سایر استان ها طبق نظر آن‌ها به هنرمندان استان اعلام کردیم که فیش را تهیه اما مبلغ آن را پرداخت نکنند ازاین‌رو اغلب هنرمندان فیش بیمه را دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: تأمین اجتماعی مجدد نظر خود را عوض کرد و گفت چون این روال سخت است افرادی که فیش دریافت کردند باید هزینه را واریز کنند و افرادی که فیش نگرفتند هزینه بیمه آن‌ها را صندوق اعتباری هنر به تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند.

وی تأکید کرد: بااین‌حال اصل بخشودگی حق بیمه تغییری نکرده است، هزینه پرداخت‌شده توسط هنرمندانی که فیش دریافت کردند بعد از مردادماه سال جاری به شماره‌حسابی که به صندوق بیمه هنرمندان اعلام کردند بازگردانده می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: هزینه بیمه فروردین‌ماه افرادی که فیش تهیه نکردند به‌صورت کامل از طریق صندوق واریز شده است، هزینه حق بیمه اردیبهشت و خرداد نیز تا پایان تیر ماه پرداخت می‌شود، در حال حاضر ۸۴۰ نفر در استان قزوین عضو صندوق اعتباری هنر هستند که حدود یک‌چهارم آن‌ها فیش دریافت نکردند.

 

ارسال نظر