شناسه خبر : 11861

بیمه بیکاری به مربی‌گری ورزش تعلق نمی‌گیرد

بیمه بیکاری به مربی‌گری ورزش تعلق نمی‌گیرد

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان در چهار ماه اخیر به طور تقریبی ۱۵ میلیارد ریال متضرر شدند.

به گزارش چابک آنلاین، حجت‌الله یوسفی افزود: با توجه به اینکه مربی‌گری ورزش هنوز به عنوان شغل (پایدار) شناخته نشده، این قشر حقوق ثابت ندارند و درآمد آن ها بر اساس فعالیت در باشگاه و تعداد شاگردان محاسبه شده و بیمه بیکاری به آنان تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیمات وزارتی بنا شده به باشگاه‌ها و مربیان ورزشی تسهیلاتی برای جبران خسارت کرونا پرداخت شود که تاکنون از حدود ۶۰ باشگاه ورزشی خصوصی مجوزدار شهرستان ۱۵ باشگاه ورزشی واجد شرایط و ۲۹ مربی رشته‌های مختلف به اداره کل ورزش و جوانان گلستان معرفی شدند.

یوسفی افزود: اجاره بهای سالن‌های ورزشی دولتی تا زمان بازگشایی مجدد بخشیده شده اما رایزنی با مالکان باشگاه‌های خصوصی برای بخشش اجاره بها یا تخفیف به مستاجران به نتیجه‌ای نرسید.

گنبدکاووس افزون بر ۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

شیوع ویروس کرونا که اواخر دسامبر ۲۰۱۹  (آذر و دی ماه ۹۸ ) از کشور چین آغاز شده است تا به امروز سراسر جهان درگیر این بیماری هستند و با توجه به گستردگی آن و با تصمیم دولت‌ها و ستاد پیشگیری از کووید ۱۹ برخی اماکن‌ مانند سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی تعطیل شدند

 

ارسال نظر