شناسه خبر : 11857

امکان انتقال سوابق تامین‌اجتماعی به صندوق بیمه عشایر فراهم شد

امکان انتقال سوابق تامین‌اجتماعی به صندوق بیمه عشایر فراهم شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: با موافقت تامین اجتماعی امکان انتقال سوابق بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری فراهم شد.

به گزارش چابک آنلاین، علی شیرکانی عصر روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران افزود: براساس توافق اولیه تا پایان تیرماه امکان انتقال سوابق بیمه‌ای ، بیمه شدگان به این صندوق فراهم می شود.
وی اضافه کرد: کارهای کارشناسی این انتقال در سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است و موافقت اولیه این برنامه نیز اخذ شده است و با اجرای این برنامه بخش زیادی از مشکلات بیمه شدگان اجتماعی کشاورزان و روستاییان رفع خواهد شد.
مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور عدم برخورداری از خدمات مستقیم درمانی، پایین بودن میزان دریافتی بیمه شدگان و عدم انتقال سوابق بیمه ای از دلایل اصلی کمی استقبال روستاییان به بیمه اجتماعی اعلام کرد.
شیرکانی افزود : هم اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری قرار دارند که با احتساب خانوارهای تحت پوشش این آمار به حدود ۵ میلیون نفر خواهد رسید.
معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اظهارداشت : در شرایط فعلی امکان برخورداری از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری برای تمام استان های کشور به صورت شناور فراهم است و امکان حذف این برنامه نیز در آینده وجود دارد.
دکتر شیرکانی از استان های کشور خواست تا از موقعیت شناوری برای برخورداری از بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایری در استان های خود استفاده کنند.
وی احتمال سهمیه بندی شدن این طرح  را در آینده ای نزدیک دور از ذهن ندانست.
وی تعداد بیمه شدگان اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری استان مازندران را حدود ۱۰۵ هزار نفر اعلام کرد و اظهارداشت : در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار نفر ( با احتساب خانوارهای تحت پوشش ) در مازندران از این بیمه برخوردارند.
دکتر شیرکانی اضافه کرد : در این استان حدود ۴ هزار و ۳۰۰ بیمه شده نیز از مستمری برخوردارند.​

ارسال نظر