شناسه خبر : 11830

اختصاصی چابک آنلاین؛

شیوه‌های جالب شرکت بیمه‌ای نیشن واید برای رشد بازاریابی

شیوه‌های جالب شرکت بیمه‌ای نیشن واید برای رشد بازاریابی

اولین رویکرد بازاریابی شرکت بیمه‌ای نیشن واید (Nationwide) برای یک بازاریابی جامع‌تر بر نیازهای مشتری، تمرکز بر بهداشت مالی به جای عدم ارائه اطلاعات به آن‌ها است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، دومین رویکرد مهم این شرکت برای جذب مشتریان بیشتر، استفاده گسترده تر از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام است.

اسکات سانچز، مدیرعامل بخش نوآوری شرکت نیشن واید برای درک بهتر نیازهای مشتریان به درب منازل آن‌ها مراجعه کرده و درمورد وضعیت زندگی آن ها و محصولاتی که به آن احتیاج دارند، اطلاعات کسب می‌کند.

این شرکت برای درک بهتر وضعیت مشتریان خود، بر روی آزمایش و ارزیابی تمرکز کرده که روشی جامع و کامل برای بازاریابی بهتراست.

بیمه‌گران به طور معمول خدمات پیشنهادی خود را با رویکرد فروش سخت و تک کالایی پیش می برند اما اکنون این شرکت در تلاش است تا یک دیدگاه جامع و 360 درجه ای از ابعاد زندگی مشتریان خود به دست آورد که این ابعاد می تواند شامل فرستادن یک جوان به دانشگاه ، بزرگ کردن فرزند و برنامه‌های بازنشستگی یک خانواده باشد.

همدلی، یکی از ارکان اصلی این طراحی به شمار می رود چرا که این شرکت معتقد است مردم همیشه نمی‌توانند راجع به نیازهای خود با آنان صحبت کنند.

وظیفه شرکت‌های بیمه‌ای هم این است که لایه‌های زیرین نیازهای مشتریان خود را تشخیص دهند و قبل از دست به عمل زدن، بارها راه حل های پاسخگویی را امتحان کرده تا از کارآیی آن مطمئن شوند. 

شرکت کلمبوس که یک بیمه‌گر مستقل در ایالت اوهایو است، سه سال پیش تمام خدمات فرعی خود را زیرمجموعه یک واحد اصلی قرار داد و تمرکز بیشتر خود را بر روی یک راه حل جامع در راستای سلامت مالی، به جای ارائه محصولات جدید، قرار داده است. 

برخی از اینگونه فعالیت ها در یک کمپین،صورت می گیرد که شامل یک سری تبلیغات ویدیویی متمرکز بر پاسخگویی به نیازهای مشتریان در تمام مراحل زندگی آن ها است.

مدیربازاریابی و بخش تجارت های نوظهور شرکت نیشن واید گفت: ما از نوازندگان برای ارسال پیام هایی مبنی بر نیازهای زندگی و راه حل هایی برای آن ها استفاده می کنیم و آن ها تمام تلاش خود را می کنند تا یک داستان خاص را برای ارتباط عاطفی بیشتر با مشتریان بازگو کنند. 

تمام ویدئوهایی تبلیغاتی و سایر ابزارهای تبلیغاتی این شرکت با آگاهی از شرایط مالی واقعی مشتریان ساخته می شود که این نوع محصولات تبلیغاتی یک جهش عظیم در نگرش شرکت ها به روش های بازاریابی به شمار می رود.

طبق گفته های این شرکت، در سال 2016، بالغ بر 255 میلیون دلار هزینه تبلیغات رسانهای آن شده است. 

یکی از روش های اصلی مشاهده سطوح مختلف زندگی مشتریان، تبلیغات رسانه های اجتماعی است به همین دلیل 50 درصد از کل هزینه های تبلیغاتی این شرکت، صرف تبلیغات در رسانه های اجتماعی بوده و ویدیوهای تلبیغاتی آن در سراسر فیسبوک و توییتر منتشر شده است.

طبق گفته ویلیامز، نیشن واید برای دستیابی به مشتریان جوان تر، به دنبال افزایش حضور خود در اینستاگرام است و به دلیل توانایی منحصر به فرد این شرکت درتولید محتوای برگرفته از زندگی مشتریان، می خواهد با افزایش فعالیت، تاثیرگذاری خود را افزایش دهد.

وی گفت: فضای مجازی، این امکان را به ما می دهد که از علایق شخصی افراد آگاه شویم و متناسب با آن می‌توانیم محصولات تبلیغاتی منحصر به فرد بسازیم که تاثیرگذاری چندین برابری نسبت به تبلیغات عمومی دارد.

نیشن واید تنها شرکت مالی با استفاده از یک رویکرد جامع بازاریابی نیست. 

بسیاری از سکوهای مالی دیجیتالی نیز در مسیر شخصی سازی تبلیغات گام برداشته اند اما آگاهی از ابعاد اصلی زندگی مشتریان و خدمات دهی بر اساس آن یک استراتژی جدید در صنعت بیمه به شمار می رود.

مایکل فیتزجرالد، تحلیلگر ارشد Celent گفت: به طور کلی، این صنعت به جای آن که یک رویکرد کالایی‌فرایندی اتخاذ کند، بیشتر به سمت رویکری سوق داده شده که بر اساس نیازهای مشتریان پیش می رود.

وی اضافه کرد: برای مثال، وقتی شرکت ها با مشتریان تماس می گیرند که اطلاعاتی در اختیار ان ها بگذارند، از آن ها می پرسند چه اطلاعاتی را ندارند تا راجع به آن صحبت کنند؛ نه این که اطلاعاتی را به مشتری دهند که خود از آن آگاه است.

 

ارسال نظر