شناسه خبر : 11671

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

بیمه محصولات کشاورزی افت تولید را پوشش نمی‌دهد/ شرکت‌های بیمه‌ای بیمه گزار را توجیه نمی‌کنند

بیمه محصولات کشاورزی افت تولید را پوشش نمی‌دهد/ شرکت‌های بیمه‌ای بیمه گزار را توجیه نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت تلاونگ بیان کرد: بیمه‌گزاران در هنگام خرید انواع بیمه‌نامه به درستی توجیه نمی‌شوند که این امر درنهایت منجر به زیان تولید کننده می‌شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "مهدی معصومی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: از بیمه محصولات کشاورزی که تحت نظارت دولت بوده استفاده می کند که در این بین، درصدی را دولت پرداخت کرده و درصدی را هم بیمه گزار می پردازد.

وی  توضیح داد:محصولات براساس تعرفه های تعریف شده بیمه  و خسارت پرداخت می شود که مبلغ پرداختی مطابق با زیان واقعی نیست.

معصومی اظهارکرد: به دلیل آنکه عدد سهمی که دولت پرداخت می کند بزرگ نشده  و در زمان بروز مشکل،خسارت براساس مبلغ بیمه نامه پرداخت می شودکه رقم خسارت پرداختی مطابق با خسارت واقعی نیست.

مدیرعامل شرکت تلاونگ با تاکید براینکه در بخش محصولات کشاورزی و صنعت مرغداری همه موارد بیمه نیستند، افزود: به عنوان مثال قیمت تمام شده یک جوجه درحدود 2 هزارتومان است که درحال حاضر در حدود 3 ماه است جوجه را با قیمت هزارتومان می فروشیم و این زیان وارد شده به تولید کننده توسط بیمه جبران نمی شود.

معصومی تصریح کرد: برخی از بیماریها و همچنین افت تولید تحت پوشش بیمه قرارندارند، به دلیل بعضی از بیماریها تولید افت می کند و از 80 درصد تولید به 60 درصد می رسد و مجددا بعد از دوماه به 80 درصد می رسد اما این افتی که پیدا می کند عدد بسیار بسیار بزرگی است که خدمات بیمه ای برای پوشش آن وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت تلاونگ اذعان داشت که، از تمامی محصولات بیمه ای مورد استفاده در کارخانجات استفاده می کنیم و تاکنون در دریافت خسارت از شرکت های بیمه ای با مشکلی روبه رو نشده ایم.

معصومی توضیح داد: بیمه مسئولیت کارکنان کارخانه یک حداقل و حداکثری دارد به عنوان نمونه بیمه دیه در زمان فوت یک شخص درحدود 200 میلیون تومان است اما اگر دچار از کارافتادگی یا نقص عضو شود این مبلغ تا 800 میلیون تومان هم می رسد که اگر بیمه گزاری این موارد را نداند وبیمه نامه کامل را خریداری نکند لطمه زیادی می خورد.

وی، ضمن بیان اینکه تفاوت مبلغ خرید بیمه نامه کل مسئولیت با بیمه نامه مسئولیت بسیار ناچیز است، گفت: موارد این چنینی برای بیمه گزاران به درستی شفاف سازی نمی شود زیرا بسیاری از افراد با این مسائل آشنایی ندارند درجاهایی که منافع بیمه گیر درخطر باشد خیلی شفاف سازی نمی شود.

مدیرعامل شرکت تلاونگ خاطرنشان کرد که بیمه گران در مورد بعضی از بیمه نامه ها همانند بیمه عمر کلی توضیح می دهند ولی آن مواودی که تولیدکننده را واقعا درگیر می کند وخسارت به وی وارد می شود و نیاز دارد تا به درستی توجیه شود تا بیمه نامه کامل را خریداری کند به درستی توضیح داده نمی شود.

ارسال نظر